گوناگون

ورزشگاه نقش جهان دیگر برای کسی مهم نیست/ نمی‌دانم چند میلیارد طلبکارم

محمد حسین مهاجر در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد دلایل توقف روند ساخت ورزشگاه نقش‌جهان و تعطیلی این پروژه، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: همه می‌دانند در ابتدای کار به دلیل قیمت دلار و تورم‌هایی که بود، مشکلاتی داشتیم. بنابراین قیمت ما جواب نمی‌داد اما 400 کارگر و 18 جرثقیل، در ورزشگاه مستقر کرده بودیم و با چانه‌زنی‌های مسئولان و درخواست اینکه شما پای کار بایستید، وارد کار شدیم. مسئولان عنوان کردند که 10 درصد روی قیمت‌های ما افزایش می‌یابد اما هنوز آن را دریافت نکرده‌ایم و حتی تعدیل ماه‌های گذشته پاییز را به ما نداده‌اند؛ قسط های 200 میلیونی به ما می‌دهند که به جایی نمی‌رسد.

وی افزود: متاسفانه بودجه‌های مورد نظر برای ساخت این پروژه را اختصاص نداده‌اند و در حال حاضر میلیاردها تومان طلبکار هستیم و نمی‌دانم با چه پولی کار کنیم؛ رقم بدهی‌های مسئولان به پیمانکار آنقدر زیاد شده که واقعاً نمی‌دانم عدد آن چقدر است و اکنون چندین میلیارد طلبکار هستیم. اما مسئولان هنوز به قول خود درباره بدهی‌های مالی وفا نکرده‌اند.

مجبور شدم به کارگران ورزشگاه مرخصی اجباری دهم
پیمانکار ورزشگاه نقش‌جهان و رئیس شرکت تاقدیساز درباره دلایل تعطیلی کار ساخت ورزشگاه بیان داشت: مجبور بودیم به کارگران مرخصی اجباری بدهیم، من جلوی کارگران خجالت می‌کشم زیرا حداقل 6 ماه است آقایان آمدند و سوار کار شدند اما کاری نکرده‌اند. با وجود اینکه صبر کردیم تا اطلاعات دریافت کنند و سوار کار شوند، کاری صورت نگرفته و بارها به مسئولان گفته‌ایم که تکلیف ما را مشخص کنید و به ما بگویید چه کاری انجام دهیم.

IMG12541905

کار تعطیل است زیرا پولی نیست
وی بیان کرد: کار تعطیل است زیرا پولی نیست و همه بی‌قید شده‌اند و توجهی به کار پروژه نمی‌کنند؛ در زمان مدیریت قبلی کارفرما یعنی مسئولان شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در ورزشگاه حضور پیدا کرده و جلسه می‌گذاشتند، آنها در طول یک ماه بارها بازدید می‌کردند و فشار زیادی روی ما وارد می‌کردند و اگرچه فشار کارفرما برای ما سخت بود اما می‌دویدیم تا کار به سرانجام برسد و می‌گفتیم که وقتی مردم دوست دارند، ما هم پروژه را فعال می‌کنیم.

طرح ورزشگاه نقش‌جهان بی‌حساب و کتاب بود
مهاجر افزود: نقش‌جهان پروژه‌ای بود که نه نقشه‌ای داشت، نه حساب کتابی و قطعات بی‌حساب و کتاب آنجا ریخته شده بود. مشخص نبود قطعه‌ها از کجاست اما همه ما کارها را کردیم و کار قطعات را انجام دادیم تا مشکلات برطرف شود. در این مدت دلسوزی کرده و از جان مایه گذاشتیم و ما در یک سال تمام اعضای اصلی شرکت را روی کار این ورزشگاه متمرکز کردیم و حتی نمی‌رسیدیم که به کار دیگر متروهای خود برسیم. ما تلاش بسیاری کردیم اما حالا کسی دیگر به آن توجهی نمی‌کند.

شاید ورزشگاه دیگر برای کسی مهم نیست
وی اضافه کرد: آن زمان می‌دانستیم این پروژه برای آنها مهم است اما اکنون این پروژه برای هیچ احدی مهم نیست و مرا بین این همه گرفتاری و بدهی رها کرده‌اند و فکر می‌کنم که شاید مسئولان این پروژه را دوست نداشته و به آن علاقه‌ای ندارند.

پیمانکار ورزشگاه نقش‌جهان خاطرنشان کرد: بارها از استاندار جدید وقت گرفته‌ایم تا شاید او به آقایان فشار بیاورد اما اگرچه استاندار قول داد که کارهایی می‌کند اما عملاً هیچ کاری نکرده و در حال حاضر ورزشگاه نقش‌جهان بی‌متولی شده و شفاهاً کاری انجام می‌دهند اما کارفرمای اصلی ما که باید وسط بیاید و پول پرداخت کرده، جلسه بگذارد و فعالیت کند، در این زمینه کاری انجام نمی‌دهد و کاری برای مشکلات انجام نمی‌دهد.

همه منفعل شده‌اند
وی با بیان اینکه همه منفعل شده‌اند و به نظر می‌رسد این پروژه دیگر برای هیچ کس آنگونه که باید و شاید مهم نیست و همه درباره آن بی‌خیال و بی‌قید شده‌اند، گفت: پول و اعتبار لازم برای آن اختصاص نیافته و عنوان می‌کنند دغدغه‌های بسیاری وجود دارد اما من می‌گویم که در دوره قبل نیز این مشکلات وجود داشت اما به هر حال تلاش‌هایی می‌شد و پروژه را سرپا نگه می‌داشتند.

IMG12541637

مهاجر تصریح کرد: به نظر می‌رسد کسی دوست ندارد که این پروژه انجام شود و مسئولان بی‌خیال آن شده‌اند. مگر یک شرکت خصوصی چقدر می‌تواند اعتبار بگذارد و کار کند تا بعداً دریافت کند؟ ما اکنون میلیاردها تومان طلب داریم و مشکلات بسیاری هم داریم اما دیگر نمی‌توانم بیشتر از این برای این پروژه اختصاص دهم زیرا بلاتکلیف هستم.

وی با بیان اینکه اگر بودجه مناسب به ورزشگاه نقش‌جهان برسد، امکان تکمیل آن وجود دارد، تصریح کرد: این کار در بخش پایانی خود قرار دارد و با شارژ بودجه، می‌توان آن را در 6 ماه تکمیل کرد اما متاسفانه این اتفاق صورت نمی‌گیرند.

پیمانکار ورزشگاه نقش‌جهان و رئیس شرکت تاقدیساز در پایان صحبت‌های خود گفت: به مسئولان توصیه می‌کنم برای پایان این پروژه بودجه اختصاص دهند تا حال که کار به بخش پایانی خود رسیده، دوباره متوقف نشود.

به گزارش مهر، در شرایطی که ساخت ورزشگاه نقش‌جهان به دلیل مشکلات مالی متوقف شده است، هرچند محمودیه، رئیس دفتر فنی اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان از این مساله ابراز بی‌اطلاعی کرده و آن را شایعه می‌خواند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا