گوناگون

وزیران نفت و آموزش و پرورش به صحن مجلس دعوت شدند/ حضور 9 وزیر در کمیسیون ها

81199178 5757340

مجلس هفته آینده روزهای 25، 27 و 28 خرداد جلسه علنی دارد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است روز یکشنبه 25 خرداد وزیر آموزش و پرورش برای ارایه گزارشی در مورد اولویت های سال اقتصاد و فرهنگ در این وزارتخانه، در مجلس حضور یابد.

گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا حاکی است وزیر نفت دیگر میهمان جلسه علنی مجلس در هفته آینده است تا به سوال مشترک نادر قاضی پور نماینده ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران پاسخ دهد.

علاوه بر این، نمایندگان رسیدگی به طرح ها و لوایح متعددی را در دستور کار دارند که به شرح زیر است:

– ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درمورد طرح جامع کاداستر کشور

– گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در مورد طرح دو فوریتی اجازه به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای انعقاد قرارداد کار معین با بازرسان شاغل در حوزه نظارت بر بازار (اعاده شده از شورای نگهبان)

– گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در مورد طرح اصلاح مواد 1 و 6 و قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی (اعاده شده از شورای نگهبان)

– گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد: طرح یک فوریتی افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور

– گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را پرداخت می کنند

– بررسی طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده 5 قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش

– گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح استفساریه ماده (133) قانون مالیات های مستقیم مصوب 1336 و اصلاحات بعدی آن

– گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم

– گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی

– گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی

– گزارش شور دوم کمیسیون انرژی درمورد طرح حمایت از صنعت برق کشور

– گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار

** 9 وزیر مهمان کمیسیون های تخصصی مجلس

همچنین کمیسیون های تخصصی مجلس هفته آینده با 9 تن از وزیران دولت یازدهم و نیز معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و رییس کل بانک مرکزی جلسه دارند.

با برگزاری انتخابات هیات رییسه در کمیسیون های تخصصی باقیمانده، پرونده انتخابات سال سوم مجلس بسته می شود.

مشروح برنامه کمیسیون های مجلس به شرح زیر است:

* کمیسیون های خاص مجلس

اعضای ثابت کمیسیون اصل 90 مجلس روزهای یکشنبه و سه شنبه برای رسیدگی به شکایات واصله جلسه دارند.

کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی روز سه شنبه برای بررسی مباحث مربوط به ساختار اداری مجلس و بررسی طرح های اصلاحی قانون آیین نامه داخلی مجلس جلسه دارد.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی نیز روز دوشنبه به بررسی بندهای 24 گانه ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اقتصاد مقاومتی می پردازد و همچنین رسیدگی به طرح اصلاح برخی از قوانین در راستای حمایت از تولید ملی را در دستور کار دارد.

کمیسیون مشترک بررسی طرح تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران نیز روز دوشنبه برای بررسی طرح یک شوری تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران با حضور نمایندگان و کارشناسانی از دستگاه های اجرایی و مرکز پژوهش های مجلس و دیوان محاسبات کشور جلسه دارد.

* آموزش و تحقیقات

اعضای این کمیسیون یکشنبه هفته آینده علاوه بر بررسی گزارش عملکرد کمیته های تخصصی، میزبان وزیر اطلاعات هستند.

وزیر آموزش و پرورش و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور نیز در مورد نحوه اجرای قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش روز یکشنبه در این کمیسیون حضور می یابند.

جمع بندی بحث اقتصاد مقاومتی با حضور معاونین پژوهشی وزارت خانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون است.

روز دوشنبه نیز جلسه کمیسیون به ارایه گزارش رییس اسبق دانشگاه ازاد اسلامی در پاسخ به گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص یافته است.

روز سه شنبه وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به سوالات عبدالکریم رجبی نماینده مینودشت به نمایندگی از دو نفر، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان، ابراهیم کارخانه نماینده همدان و روح الله عباسپور نماینده بوئین زهرا در این کمیسیون حضور می یابد.

از وزیر علوم،تحقیقات و فناوری نیز برای پاسخ به سوالات محمد سلیمانی نماینده تهران، علیرضا سلیمی نماینده محلات، محمدعلی مددی نماینده میانه و موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد دعوت شده است.

بررسی لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی و هنری فارسی زبانان دیگر دستور کار جلسه روز سه شنبه است.

* کمیسیون اجتماعی

این کمیسیون روز یکشنبه انتخابات هیات رییسه خود را برگزار می کند و بررسی طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار اعاده شده از شورای نگهبان را نیز در دستور کار دارد.

روز سه شنبه نیز نشست مشترک با مسوولان معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور برای بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده 5 قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش ترتیب داده شده است.

* کمیسیون اقتصادی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه به بررسی بندهای ارجاعی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم و اصلاحات بعدی آن، مسایل و مشکلات واردات کالاهای اساسی در کشور و نیز طرح دایمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث و طرح دایمی شدن بند 16 قانون بودجه سال 1392 کل کشور می پردازند.

روز سه شنبه نیز نشست کارآفرینان با حضور وزیران امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، رییس کل بانک مرکزی و برخی مدیران عامل بانک های کشور درباره روند اقتصادی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی در این کمیسیون برگزار می شود.

* کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه از وزیر امور خارجه دعوت کرده اند تا برای پاسخ گویی به دو سوال مشترک که یکی با امضای 12نماینده و دیگری با امضای 40 نفر ارایه شده است، در این کمیسیون حضور یاید.

ظریف همچنین سوال ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد و حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان، سوال مشترکی با امضای 11 نماینده و نیز سوال موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد را در این کمیسیون پاسخ می دهد.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه به بررسی آخرین اخبار و تحولا عراق مصر سوریه با حضور مسوولان می پردازند.

* کمیسیون انرژی

این کمیسیون روز یکشنبه انتخابات هیات رییسه را برگزار می کند و روز سه شنبه از وزیر نفت دعوت کرده است تا برای پاسخ به سوال علی اصغر زارعی نماینده تهران، مهدی عیسی زاده نماینده شاهین دژ، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، حمید رسایی نماینده تهران، موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد، نادر قاضی پور نماینده ارومیه، سیدمسعود میرکاظمی نماینده تهران در این کمیسیون حضور یابد.

* کمیسیون برنامه، بودجه، محاسبات

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه به بررسی طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای قانون بودجه سال 1392 کل کشور می پردازند و طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری و دهیاری های کشور، طرح آموزش همگانی قرآن کریم را در دستور کار دارند.

روز سه شنبه نیز انتخابات هیات رییسه و کمیته های این کمیسیون برگزار می شود.

* کمیسیون بهداشت و درمان

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه به بررسی مهندسی سیستم های سلامت با حضور مسوولان وزارت بهداشت می پردازند و گزارش معاون بهداشتی وزارت بهداشت در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا را استماع می کنند.

استماع گزارش رییس سازمان انتقال خون در خصوص برنامه های این سازمان نیز در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون است.

روز سه شنبه نیز بررسی راهکارهای اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبری با حضور وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و معاونان وی در دستور کار این کمیسیون است.

* کمیسیون شوراها

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه انتخابات هیات رییسه را برگزار می کنند. بررسی طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس نیز در دستور کار جلسه روز یکشنبه و سه شنبه این کمیسیون است.

* کمیسیون صنایع و معادن

بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی و طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علایم تجاری در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون است.

روز سه شنبه نیز گزارش معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت،معدن وتجارت در این کمیسیون مطرح می شود.

* کمیسیون عمران

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه به بررسی علل وقوع سیل اخیر در استان های مازندران و گلستان و عملکرد دستگاه های اجرایی و نیز علت وقوع انفجار در قطار مسافربری تهران – مشهد می پردازند.

روز سه شنبه نیز بررسی طرح یک فوریتی بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری های کشور در دستور کار این کمیسیون است.

از وزیر راه و شهرسازی نیز برای پاسخ به سوال حمید رسایی نماینده تهران، موسوی لارگانی نماینده فلاورجان،سید احسن علوی نماینده سنندج و کامیاران، محمدمهدی برومندی نماینده مرودشت، محمدحسن آصفری نماینده اراک، سیدهادی حسینی نماینده قائمشهر، علی ایرانپور نماینده مبارکه، سید امیر حسین قاضی زاده نماینده مشهد و محمد حسن نژاد نماینده مرند دعوت شده است.

* کمیسیون فرهنگی

این کمیسیون روز یکشنبه انتخابات هیات رییسه را برگزار می کند. بررسی پیش نویس طرح امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار روز یکشنبه و سه شنبه این کمیسیون است.

* کمیسیون قضایی و حقوقی

این کمیسیون روز یکشنبه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون سازمان بازرسی کل کشور را در دستور کار دارد و روز سه شنبه به سوال علی ایرانپور نماینده مبارکه از وزیر کشور و محسن بیگلری نماینده سقز از وزیر دادگستری رسیدگی می کند.

بررسی سوال امیر خجسته نماینده همدان، عابد فتاحی و شمس الله بهمئی از وزیر دادگستری نیز در دستور کار روز سه شنبه است.

* کمیسیون کشاورزی

این کمیسیون روز یکشنبه به بررسی طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور می پردازد و روز سه شنبه موضوع آب و حقابه داران و قانون تعیین و تکلیف چاه های آب قدیمی فاقد پروانه بهره برداری با حضور مسوولان در دستور کار است.

همچنین روز سه شنبه جلسه مشترکی با بخش های تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان سازمان تعاون روستایی برگزار می شود.

سیام(2)**2025 **1561

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا