گوناگون

وزیر بهداشت به شهدای بمباران شیمیایی سردشت ادعای احترام کرد

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن قاضی صبح شنبه به مناسبت شرکت در مراسم بزرگداشت هفتم تیر سالروز فاجعه انسانی بمباران شیمیایی سردشت اولین شهر غیرنظامی شیمیایی شده در جهان به این شهرستان سفر کرده است.

وی در راس هیئتی از وزارت بهداشت ضمن حضور در مراسم 27 امین سالروز این فاجعه انسانی، دیدار با تعدادی از مصدومان از سید حسن قاضی زاده هاشمی از تنها درمانگاه شیمیایی سردشت نیز بازدید  می کند.

دیدار با خانواده های معظم شهدای شیمیایی این شهرستان، دیدار با جمعی از مسئولان و نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، بررسی مسایل و مشکلات جانبازان و مصدومان شیمیایی سردشت، بحث در خصوص روند ایجاد شعبه بیمارستان ساسان در سردشت از دیگر برنامه های وزیر بهداشت در سردشت است.

شهرستان مرزی سردشت در هفتم تیرماه سال 66 در چهار نوبت توسط هواپیماهای رژیم بعثی مورد حمله شیمیایی قرار گرفت که طی آن بیش 110 نفر شهید و پنج هزار نفر شیمیایی شدند.

شهر مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در حال حاضر دارای بیشترین تعداد مصدومین شیمیایی در کشور است.

سفر وزیر بهداشت در حالی به شهرستان مرزی سردشت صورت می گیرد که این شهر به دلیل دارا بودن جانبازان و مصدومان شیمیایی بالا در جنگ ایران و عراق از کمبود امکانات درمانی و بهداشتی رنج می برد.

خبرگزاری مهر در قالب پرونده ویژه ای آخرین وضعیت اولین شهر شیمیایی شده جهان را بررسی می کند.

هم اکنون هزار و 500 جانباز شیمیایی به صورت رسمی در سردشت شناسایی شده اند که کمتر از 500 نفر آنها تحت پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

در حال حاضر هشت هزار نفر از مردم سردست مدعی جانبازی شیمیایی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا