گوناگون

وسایل بازی فاقد مجوزاستاندارد فعال درمراکز تفریحی زنجان پلمپ می شوند

81192116 5745088

داوود کارگرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این اداره کل موظف به نظارت بر استاندارد بودن تجهیزات بازی موجود در شهرهای بازی و مراکز تفریحی است و به شدت این موضوع را پیگیری می کند.

وی یادآورشد: شرکت های زیر مجموعه اداره کل استاندارد که دارای مجوزهای رسمی هستند، مسوول نظارت بر تجهیزات بازی موجود در شهرهای بازی و مراکز تفریحی شده اند.

کارگرزاده اظهارکرد: این شرکت ها مطابق با دستورالعمل های موجود برای هر وسیله بازی، بر سلامت این وسایل نظارت می کنند و در صورت برخورداری از معیارهای مطابق با استاندارد، متولی و مالک هر وسیله را برای دریافت مجوز به این اداره کل ارجاع می دهند.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان با بیان اینکه هر مجوز صادر شده حداکثر یک سال اعتبار دارد، از نظارت های دوره ای این شرکت ها بر این تجهیزات بازی درهر سه ماه خبر داد.

وی ادامه داد: در صورتی که وسیله بازی فاقد معیارهای مطابق با استاندارد باشد، صاحب و یا متولی آن مسوول و موظف به رفع مشکل موجود است و تا زمانی که اشکال آن وسیله رفع نشود، هیچ مجوزی برای فعالیت آن صادر نخواهد شد.

کارگرزاده خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده اهمال کاری متولی وسیله بازی، این اداره کل اقدام به پلمپ، توقیف و یا جمع آوری آن خواهد کرد.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان، گفت: پلمپ وسیله بازی تا زمان رفع مشکل برقرار خواهد بود و در صورت رفع ایراد و استاندارد سازی آن، رفع پلمپ می شود.

وی تاکید کرد: اداره کل استاندارد در مورد مشکلات وسیله های بازی به هیچ عنوان با بهره بردار کنار نمی آید و مالک و متولی موظف به برطرف سازی مشکل موجود و ارتقای کیفیت آن تا سطح استانداردهای مد نظر است.

کارگرزاده به وجود چهار شهربازی در شهر زنجان اشاره کرد و ازفعالیت شهربازی در شهرهای هیدج، صائین قلعه، ابهر، خرمدره و قیدار خبر داد.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان گفت: هم اکنون برخی تجهیزات بازی موجود در این شهربازی ها دارای مجوز استاندارد هستند و برخی دیگر نیستند که از فعالیت آنها تا زمان دریافت مجوزهای لازم جلوگیری می شود.

وی از جمع آوری برخی تجهیزات بازی غیرمجاز در اسفند پارسال خبر داد و تصریح کرد: در مورد این موضوع اداره کل استاندارد با جدیت با متخلفان برخورد می کند.

کارگرزاده یادآورشد: سرسره های بادی یکی از خطرناک ترین وسیله های بازی موجود در پارک ها و شهربازی ها هستند که بر استاندارد بودن آنها به شدت نظارت می شود.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان تاکید کرد: مردم در صورت استفاده از سرسره بادی غیر مجاز در پارک ها و محوطه های شلوغ شهر، تخلف را به مسوولان متولی اطلاع رسانی کنند.

وی شرکت های ناظر بر استاندارد بودن تجهیزات شهرهای بازی را نهادهای بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: این شرکت ها مجوز فعالیت خود رااز اداره کل استاندارد دریافت کرده اند.

کارگرزاده اظهار کرد: با توجه به سختگیری هایی که از سال گذشته وجود داشته، تمام بهره برداران وسیله های بازی شهرهای بازی متعهد به رعایت استاندارد شده اند و برخی حتی در این زمینه اقدام به ارایه تعهد محضری کرده اند.

7319/596

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا