گوناگون

وضعیت آب در کردستان بحرانی نیست/ دولت توجه جدی به بحث تامين آب دارد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمدزاهدی صبح امروز شنبه در جلسه هماهنگی مدیریت بحران آب استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، گفت: بحث آب در استان را به دلیل اینکه باید مدام دنبال ، پیگیری و مدیریت کنیم جزو مسائل بحرانی به شمار نمی آید.

زاهدی با بیان اینکه آب اکنون یکی از مسائل مهم جهانی است، اظهارداشت:  بیشتر نقاط دنیا به دلیل خشکسالی و نوع و میزان مصرف با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

وی با اشاره به قرار گرفتن ایران در ناحیه خشک جهانی، بیان کرد: کشورما سال هاست با خشکسالی مواجه است و این روند نیز همچنان ادامه دارد بنابراین نگاه بحرانی نباید به این مسئله داشته باشیم و باید به به دنبال تدوین راهبردها و راهکارهای مقابله با این شرایط باشیم.

وی بر اطلاع رسانی شفاف به مردم در خصوص مسائل مربوط به آب تاکید کرد و اظهار داشت: زمانی که مردم احساس کنند مسئولان مشکلات را صادقانه و شفاف با آنها در میان می گذارند قطعا همکاری و مساعدت بیشتری خواهند داشت.

استاندار کردستان با بیان اینکه فرهنگ سازی در زمینه مصرف آب امری ضروری است، افزود: رسانه ها اعم از ملی، خبرگزاری ها و مطبوعات باید بیشتر به موضوعات مربوط به صرفه جویی در مصرف آب بپردازند.

زاهدی ادامه داد: شهرداری ها آب مورد استفاده در فضای سبز را مدیریت کرده و درصدد تدوین برنامه ای برای تغییر نوع فضای سبز استان باشند.

وی عنوان کرد: پیش بینی های صورت گرفته نشان از مواجه شدن با کمبود آب در سال های آینده خواهیم بود لذا مدیریت مصرف آب مسئله ای بسیار مهم وحیاتی است.

وی بیان کرد: مسئولان سازمان جهادکشاورزی راهبردها و راهکار های لازم برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی با در نظر گرفتن اقتصاد این بخش را در کارگروه کشاورزی استان به تهیه و به تصویب برسانند تا در شورای برنامه ریزی استان مطرح و به عنوان برنامه ای در درازمدت به آن عمل شود.

استاندار کردستان اظهار داشت: نصب کنتورهای هوشمند در دشت های قروه و دهگلان همچنان ادامه داشته باشد تا مصرف آب در این مناطق به صورت جدی کنترل شود.

زاهدی بیان کرد: بخشی از اعتبارات حوزه آب مربوط به ستاد مدیریت بحران است که باید اعضای این ستاد آن را پیگیری کنند.

وی یادآور شد: دولت تدبیر و امید توجه  جدی به بحث آب در کشور دارد و به گونه ای که شخص رئیس جمهور خود در جلسات مربوطه شرکت و مسائل را دنبال می کنند.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا