گوناگون

وضعیت اجرای پروژه‌های شهری بوشهر بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار بوشهر ظهر پنجشنبه همراه با معاونین، فرماندار، شهرداران، شورای شهر و خبرنگاران و عکاسان به محل پروژه های کلنگ خورده و در دست ساخت و بهسازی شهرداری بوشهر رفته و از نزدیک با روند ساخت این پروژه ها آشنا شد.

استاندار بوشهر در این برنامه ابتدا به سمت خیابان ساحلی رفته که قرار است آنجا پارکینگ های 45 درجه ساخته شده و پیش بینی می شود دو میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد هزینه داشته باشد.

IMG15445177

این قسمت از ساحل قرار است مستقیم به خیابان اصلی و سمت جفره نصب شده و با میانگین 8 متر در فاز دوم به 20 متر تبدیل می شود.

قرار است به فاز اول سرعت بخشیده شده و کاری هم برای تاسیسات زیربنایی سمت پلاژ بانوان انجام شده و آکواریومی در سمت پلاژ ساخته شود.

بازدید از ساختمان قدیمی بیلیارد با150 سال قدمت

پس از بازدید میدانی استاندار به سمت ساختمان قدیمی بیلیارد رفته که بیش از 150 سال از قدمت آن می گذشت.

کولیوند مشاور شهرداری با بیان اینکه قدیمی ترین ساختمان ایران مزیت نسبی برای توسعه بوشهر داشه و باید این مکان را بازسازی و ترمیم کرده تا کارایی خود را از دست ندهد.

وی با بیان اینکه کاربری اصلی این ساختمان برای فعالیت جمعی است ادامه داد: با مطالعات انجام شده هزینه این ساخت و ساز 2 میلیارد توامان بوده که نیمی از آن برای مرمت و استحکام و بخشی دیگر برای تجهیزات استفاده خواهد شد.

IMG15445118

لزوم احیای مدرسه سعادت بوشهر

وی با بیان اینکه نوع ساختار بسیار محکم بوده تصریح کرد: اساس کار کردن در بافت تاریخی بر اساس توسعه پایدار بوده و با روان سازی در جداره بیرونی بافت با سرمایه گذاری به حیات بیرونی شهر وصل شود.

وی با بیان اینکه این بنا قرار نیست تغییر کاربری داده شود اظهار داشت: بافت تاریخی یک سند ملی بوده و اگر بخواهیم برای 400 پلاک تاریخی باقی مانده اشک نریزیم باید به سرعت به بهبود آنها و ترمیمشان سرعت بخشیم.

کولیوند در پایان از استاندار درخواست کرد که کمکی به احیای مدرسه سعادت شود که روزی مرکز نخبه پروری استان و ایران بود.

بیان مشکلات مرد نابینا در گفتگو با استاندار

در حاشیه این بازدید مرد نابینایی به نام قاسم زائدی نژاد استاندار را صدا زده که در میان آن همه شلوغی وجمعیت استاندار به سمت وی برگشت و با برخوردی بسیار مردمی با وی صحبت کرد.

مرد نابینا گفت: چند ساله نابینا شده و هیچ وسایلی و راه درآمدی ندارم و به هر جا مراجعه می کنم رسیدگی نمی کنند .حتی بهزیستی هم من را تحت پوشش قرار نمی دهد.

IMG15442335

وی به عصایش اشاره کرد و گفت: این عصا را نجار سر کوچه مان برایم آورده بود.

استاندار بوشهر نیزاز وی خواست تا شماره و آدرس خود را به استانداری داده تا به مشکلش رسیدگی شود.

تلاش برای تسریع در ساخت میدان میوه و تره بار

پس از این بازدید به سمت میدان میوه و تره بار رفته که کارگران در حال فعالیت بوده و برای سرعت بخشیدن به ساخت آن تلاش می کردند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه باید برای اینجا آگهی زده شود ادامه داد: صرفا مبنا برای اینجا قیمت نباشد و مبنایتان را بر افراد توانمند بگذارید.

IMG15442281

مصطفی سالاری ادامه داد: اگر این جا را به دست افراد کارشناسش ندهیم ضرر جدی کرده و به نفع آنی خود فکر نکنیم.

پس از آن به سمت کلنگ زنی آبهای سطحی تنگک رفته و مصطفی سالاری گفت: همکاری نیروگاه اتمی و شهرداری بوشهر در اجرای دفع کانال آبهای سطحی تنگک‌ها می‌تواند سرآغاز خوبی برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهر بوشهر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا