گوناگون

یادواره شهدای تدارکات استان یزد و 266 شهید شهرستان بافق برگزار شد

81165166 5697432

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه کشور پنج شنبه شب در این آیین معنوی گفت: شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس عزت و شرف و افتخار را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام شیرازی به محدودیت امکانات ایران در دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: عامل پیروزی در جنگ تحمیلی اراده محکم و ایمان قوی رزمندگان بود .

حجت الاسلام شیرازی عنوان کرد: رزمندگان با کمترین مهمات و امکانات جنگی و با دست خالی، اما با اخلاص و ذکر یا حسین (ع) و یا مهدی(عج) زیر باران گلوله هشت سال جنگیدند و از میدانهای مین عبور کردند .

این روحانی افزود: در دوران مقدس تمام قدرت های استکباری جهان با صدام همکاری و یک جنگ نابرابر را بر ما تحمیل کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس اضافه کرد: اما دفاع جانانه ایران اسلامی در برابر تجاوز وحشیانه دشمنان اسلام و انقلاب، منشأ غرور ملی پایان ناپذیری برای مردم سلحشور ایران شد .

وی افزود: این امر موجب شد که توطئه مشترک دشمنان برای به زانو درآوردن ایران اسلامی به فرصتی برای اثبات توانمندی‏های اسلام و انقلاب و کشور تبدیل شود .

حجت الاسلام شیرازی با اشاره به خلقت انسان به عنوان بهترین مخلوق خدا، مقام شهدا را ستود و اظهار کرد: شهدا دارای بالاترین درجه در نزد خداوند متعال هستند .

وی افزود: شهادت یک خیر و سعادتی است که بالاتر از آن وجود ندارد و کسانی که در راه خدا شهید شدند با آگاهی کامل در راه خدا جهاد کردند .

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان اینکه شهدا دارای حیات جاویدان و بالنده اند ، گفت : اگر خداوند پرده از چهره آنها کنار زند می توان شهدا و جایگاه آنها را دید .

وی با اشاره به اینکه شهدا به فرمان امام لبیک گفته و در جبهه ها حضور یافتند، تصریح کرد: تمام کینه توزی های دشمنان به خاطر مخالفت با اصل ولایت فقیه است بنابراین نباید گذاشت این سنگر مورد تهدید دشمن قرار گیرد.

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه حضور جوانان بافقی در جبهه و کمک و پشتیبانی مردم این خطه زبانزد خاص و عام بوده و هست، افزود: شهرستان بافق براساس اسناد و مدارک موجود در مقایسه با جمعیت ، بالاترین حضور در میدانهای نبرد حق علیه باطل و بیشترین پشتیبانی را داشته است.

اجرای سرود، فراخوان طرح المان شهدا، رونمایی از طرح جلد کتاب ˈ اولین پشتیبانˈ،تجلیل از تعدادی خانواده معظم شاهد و ایثارگر، تکریم از جمعی از پیشکسوتان تدارکات دفاع مقدس، بر پایی نمایشگاه ماکت پشتیبانی و ترسیم مسیر حمل کمک های مردمی از بافق تا جبهه های جنوب، از دیگر برنامه های این مراسم روحانی بود.ک2

7543/1968

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا