گوناگون

وضعیت زیرمیزی در بزرگترین بیمارستان تامین اجتماعی

سلامت نیوز: مدیر عامل بیمارستان میلاد از راه اندازی یک درمانگاه خارج از محیط بیمارستان برای اجرای نظام ارجاع بیماران خبر داد و گفت: سیستم نوبت دهی بیمارستان میلاد از اول شهریور ماه به صورت اینترنتی و تلفنی انجام می گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمود رضا فیاض در نشست خبری روز شنبه افزود: در حال حاضر تعداد خطوط نوبت دهی برای بیماران به 60 خط تلفن افزایش یافته به طوری که 25 درصد نوبت دهی از طریق اپراتور خودکار انجام می شود.

وی گفت: از ابتدای شهریور ماه تمامی نوبت دهی ها به جز موارد خاص که از طریق مراکز درمانی تامین اجتماعی به ما ارجاع داده می شود با تلفن 84090 صورت می گیرد.

فیاض از اجرای نظام ارجاع خبر داد و گفت: در حال حاضر افرادی که براساس سیستم نظام ارجاع به بنمرستان میلاد معرفی می شوند پشت نوبت نمی مانند و در مجموع 15 تا 17 درصد ورودی های ما از طریق این نظام درمانی است و قصد داریم با فراهم کردن پیش زمینه های لازم در آینده نزدیک ارجاع را در بیمارستان به طور کامل اجرایی کنیم.

مدیر عامل بیمارستان میلاد با اشاره به اینکه 98 درصد بیماران ما دفترچه تامین اجتماعی دارند گفت: اولویت ما در پذیرش بیماران افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اما متقاضیان دیگر را نیز پذیرش می کنیم.

فیاض به آمار پذیرش بیماران در تیر ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: 42 هزار و 500 نفر در بخش اورژانس، 138 هزار و 500 نفر در درمانگاه و دندان پزشکی، 346 هزار نفر در بخش پاراکلینیک ها پذیرش و همچنین هفت هزار و 400 نفر نیز در بخش های مختلف بستری شدند.

به گفته وی، 11 هزار و 400 نفر در تیرماه تحت عمل جراحی و هزار و 650 نفر نیز دیالیز شدند و در مجموع ورودی های ما نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

فیاض از راه اندازی درمانگاهی خارج از محیط بیمارستان در راستای طرح ارجاع خبر داد و گفت: با این کار بیماران جدا از محل بستری و پاراکلینیک ها پذیرش و در صورت نیاز به مراکز فوق تخصصی ارجاع داده می شوند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا راه اندازی این درمانگاه در راستای درمانگاه های اقماری است یا خیر گفت: تصمیم گرفته شد که بحث اقماری تبدیل شود به درمانگاه های خارج از محیط بیمارستان تا بتواند شروعی برای طرح ارجاع داخلی باشد و فعلا همین یک مورد درمانگاه است.

وی با اشاره به اینکه کمتر از 10 درصد بیماران مراجعه کننده به میلاد بیمه تکمیلی دارند گفت: 98 درصد بیماران بیمه تامین اجتماعی دارند و بیمه پایه ما بیمه سازمان است و تناقضی که با اینکه فرد بیمه تکمیلی داشته باشد وجود ندارد و در این صورت از بیمه تکمیلی فرد نیز استفاده خواهیم کرد.

به گفته مدیر عامل بیمارستان میلاد، هزار و 960 تخت فعال و 104 تخت اورژانس در بیمارستان به بیماران خدمات ارائه می دهد و در صورت استفاده از بیمه تکمیلی می تواند رقابتی ایجاد کند با بیمارستان های خصوصی برای بیماران.

فیاض در خصوص طرح تحول سلامت گفت: این طرح در دانشگاه هاست و ابلاغیه برای سازمان تامین اجتماعی ارسال نشده است به همین دلیل ارجاع آن به وزارت بهداشت و دانشگاه ها محول شده است.

وی تاکید کرد: اصلی ترین چالش ما رسیدن به جریان تحت ارجاع در درون تامین اجتماعی است که امیدواریم بتوانیم به بهترین نحو اجرایی اش کنیم.

وی در مورد کمبود پرستار در بیمارستان میلاد اظهار داشت: سیستم پرستاری ما با کمبود مواجه است که دلایل آن مختلف است اما در مجموع در جذب پرستار آزاد هستیم و ابلاغ کرده ایم بیمارستان هر تعدادی که پرستار مراجعه کند را جذب نماید و با چارت اولیه کمتر از صد پرستار فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه استاندارد کشوری 1.5 تا 1.7 پرستار به ازای هر تخت است گفت: از این استاندارد عقب نیستیم ولی با توجه به حجم بیمارستان که همیشه 90 درصد آن اشغال است به تعداد بیشتری پرستار نیاز داریم.

مدیر عامل بیمارستان میلاد گفت: متوسط اقامت در بیمارستان 3.7 روز است و همچنین مصوبه ای را هیأت مدیران تصویب کردند که براساس آن از ابتدای امسال اضافه کاری پرستاری به صورت تساعدی 80 تا 150 درصد افزایش پیدا می کند که ما به تفاوت این مبلغ از ابتدای امسال محاسبه و پرداخت خواهد شد.

فیاض در مورد آیین نامه استخدام در سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: بیمارستان میلاد از روز اول به صورت خودگردان اداره می شده و آیین نامه استخدامی سازمان ربطی به ما ندارد.

وی در مورد دریافت زیرمیزی در بیمارستان میلاد گفت: زیرمیزی خط قرمز ماست و در صورت شکایت اثبات شده بیماران با پزشک مربوطه قطع همکاری می شود و از طریق مراجع قضایی و سازمان نظام پزشکی دنبال خواهد شد.

به گفته فیاض، 10 تا 15 درصد شکایات نسبت به گذشته کمتر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا