گوناگون

وقتی تقاطعی پیش از تکمیل افتتاح می‌شود

تقاطع غیرهمسطح نصر قزوین در روزهای گذشته برای چندمین بار متوالی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته و حال باید از مسئولان و متولیان امر پرسید این پروژه فرسایشی که به اتمام زودتر از موعد آن می‌بالیدند و آن را پیش از تکمیل افتتاح کردند، چه زمانی به اتمام می‌رسد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه قزوین، تکمیل تقاطع غیرهمسطح سید حسن نصرالله که با تلاش مجموعه شهرداری قزوین 74 روز زودتر به مرحله افتتاح رسیده بود، گویی سر تکمیل شدن ندارد و همچنان توسط شهرداری قزوین مرمت و بازسازی می‌شود.

کلنگ احداث این پروژه در سال 90 به زمین خورد و مهرماه 92 با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید اما این پایان کار نبود چراکه بعد از گذشت مدتی مردم قزوین شاهد مرمت، بازسازی و ایجاد روکش جدید در آسفالت این تقاطع بودند.

این پروژه با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید اما هر چند وقت شاهد اصلاح، مرمت و یا بازسازی آن هستیم و تنها پاسخ مسئولان شهرداری نیز به این اتفاقات، تقصیری است که بر گردن پیمانکار گذاشته می‌شود.

این نکته در حالی است که ساخت این تقاطع‌ها در شهر قزوین همواره با انتقادات زیادی از سوی مردم و کارشناسان روبرو بوده و شهرداری قزوین نیز با تغییراتی که هر از چندگاهی در شکل هندسی و یا فیزیکی این بناها می‌دهد سعی دارد از لزوم این تغییرات شهری دفاع کند.

اما این بار در آخرین مرمت و بازسازی، شهرداری با امکانات خود پای به میدان گذاشته و سعی دارد مرمت این پل را به اتمام برساند.

وجود ابزار و ماشین‌آلات شهرداری در حالی است که اعضاء شورای شهر قزوین بعد از گذشت حدود دو سال از افتتاح این پروژه، همچنان متولی این تغییرات را پیمانکار می‌دانند.

علی صادقی نیارکی، سخنگوی شورای شهر قزوین در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده پیمانکار موظف است در هر زمانی، نواقص پروژه را برطرف کند که در این مورد نیز پیمانکار مشغول به روکش مجدد آسفالت این پروژه است.

حال باید این سوال را از مسئولان پرسید که بعد از گذشت حدود دو سال قیچی کردن روبان این پل، چقدر زمان نیاز است تا این پل به معنای واقعی افتتاح شود؟

به گزارش ایسنا، این پروژه با ۶۷ قطعه دیوار حائل با ارتفاع ۲ تا ۹ متری به طول ۸۴۰ متر در طرفین مسیر زیرگذر پروژه و عرض ۲۴ متر بوده و دارای ۲۴ شمع و ۴ سر شمع است؛ همچنین حجم خاک‌برداری، میلگرد و آسفالت مصرفی و بتن‌ریزی این تقاطع به ترتیب ۲۰۰ هزار مترمکعب، هزار و ۵۰۰ تن، ۳ هزار تن و ۱۸ هزار مترمکعب است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا