گوناگون

دیدار رئیس انجمن دوستی قطر و ایران با استاندار گیلان

رئیس انجمن دوستی قطر و ایران و شورای شهر دوحه در رأس هئیتی از اعضای این انجمن امروز با دکتر نجفی استاندار گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در این دیدار با اشاره به توانمندی‌های استان در حوزه گردشگری دریایی و سواحل زیبا گفت: گیلان آماده همکاری با قطر در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش گردشگری سواحل و حمل و نقل دریایی است.

وی به وجود تنها منطقه آزاد شمال کشور در انزلی اشاره کرد و گفت: مزیت وجود منطقه آزاد به همراه منطقه ویژه اقتصادی آستارا موجب افزایش علاقه بخش خصوصی به سرمایه گذاری در گیلان می‌شود.

استاندار گیلان افزود: ظرفیت توسعه حمل و نقل ریلی و تکمیل پروژه‌های راهسازی به استقبال بیشتر سرمایه‌گذاران کمک می‌کند.

نجفی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بخش صنایع پتروشیمی نیز امکان همکاری در استان وجود دارد.

وی هم‌چنین با برشمردن ظرفیت‌های گیلان در بخش توریسم درمانی خاطرنشان کرد: وجود بیش از هزار و صد پزشک متخصص و فوق تخصص به همراه هزار و 400 پزشک عمومی و بیمارستان‌های مجهز فرصت خوبی برای میزبانی گردشگران کشورهای حوضه خلیج فارس و قطر را فراهم می‌کند.

نجفی هم‌چنین به محصولات کشاورزی گیلان نیز اشاره کرد و گفت: در تأمین مواد غذایی کشور قطر بویژه چای و برنج با کیفیت زمینه‌های همکاری بسیار فراوانی وجود دارد.

رئیس انجمن دوستی قطر و ایران و شورای شهر دوحه نیز در این نشست با اظهار خوشحالی از حضور در گیلان و بازدید از مراکز گردشگری، اقتصادی و درمانی استان گفت: گیلان استان بسیار زیبایی است که می‌تواند نیازمندی‌های ما در بخش مواد غذایی را برطرف کند.

سعود بن عبدالله الها آل حنزاب افزود: ما علاقه‌مند به گسترش روابط تجاری با ایران هستیم و ایجاد بازار ایران در قطر را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به ساخت بنادر جدید در قطر گفت: با ساخت این بنادر امکان ورود بیشتر و سریع‌تر مواد غذایی و ساختمانی ایران به قطر فراهم می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا