گوناگون

وقوع زمین‌لرزه بزرگ در کرمانشاه شایعه است

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه پیش بینی وقوع زمین لرزه بزرگ در کرمانشاه را شایعه دانست و از مردم خواست اطلاعات مورد نیاز خود را از مراجع معتبر تهیه کنند.

فرهاد فروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: پیش‌بینی وقوع زمان، شدت و محل دقیق زمین لرزه در هیچ کجای دنیا تا امروز ممکن نشده و مردم نباید به شایعات توجه کنند.

وی افزود: اگرچه کشور ایران روی کمربند زلزله قرار دارد و کرمانشاه نیز روی گسل‌های زاگرس واقع شده و همواره احتمال وقوع این بلای طبیعی هست، اما هیچ کس نمی‌تواند زمان دقیق آن را پیش بینی کند.

به گفته این مسئول، زمین لرزه‌های اخیر مورموری و سومار هیچ اثری بر فعال کردن گسل‌های کرمانشاه نداشته است.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه از مردم خواست بدون توجه به شایعات خونسردی خود را حفظ کنند، نکات ایمنی را رعایت کرده و چنانچه اطلاعات دقیقی از زمین لرزه نیاز دارند با تلفن 34271881 ( شبکه لرزه نگاری کرمانشاه) تماس بگیرند.

فروزی در ادامه اشاره‌ای هم به زمین لرزه‌های اخیر مورموری داشت و تاکید کرد: از 26 مرداد تا صبح امروز(دوم شهریور) 515 زمین لرزه در این منطقه رخ داده است.

وی گفت: ساعت 36 دقیقه بامداد اول شهریور نیز زمین لرزه ای با بزرگی 5.4 ریشتر در جنوب سومار رخ داد که 20 پیش لرزه و پس لرزه داشته است.

به گفته این مسئول، برخی از این لرزه‌ها خارج از مرز ایران بوده و در “مندلی” عراق رخ داده است.

فروزی تاکید کرد: طی یک هفته گذشته حدود 90 زمین لرزه در این محدوده رخ داده که بسیاری از آنها محسوس نبوده است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا