Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناورینظامی

پارچه ضد سلاح شیمیایی توسط دانشمندان آمریکایی ساخته شد

پارچه ضد سلاح شیمیایی می تواند جان بسیاری از انسان ها را نجات دهد. این پارچه جدید که از چارچوب‌ های فلزی آلی برای جلوگیری نفوذ مواد شیمیایی بهره می برد توسط دانشمندان آمریکایی کشف شده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

پارچه ضد سلاح شیمیایی با هدف نجات انسان ها از مرگ توسط دانشمندان آمریکایی در حال ساخت است. معمولا سلاح‌ های شیمیایی با پراکندن مواد شیمیایی، مواد سمی را وارد بدن افراد می‌ کنند و به سرعت و به طور همزمان می‌تواند جان صدها یا هزاران نفر را بگیرد. از آنجا که مواد شیمیایی از طریق پوست نیز وارد بدن می‌ شود، مقابله با سلاح‌ های شیمیایی کار بسیار دشواری است و این مواد در کسری از ثانیه جذب بدن انسان می‌شود. در همین راستا، محققان مدت طولانی است که به دنبال راهکاری برای حل این مشکل هستند.

سلاح شیمیایی، ابزارها یا موادی هستند که به وسیله آن‌ها انسان‌ها و یا موجودات زنده را هدف قرار می‌دهند. در اثر تماس مستقیم این مواد با هر قسمت از بدن جاندار، بدن وی آلوده شده و جاندار به انواع بیماری‌ها بیماری‌های عمومی و یا انحصاری آن ماده مبتلا می‌شود. این مواد می‌توانند به صورت جامد، مایع و یا گاز استفاده شوند. به عبارت دیگر عوامل شیمیائی به ترکیباتی اطلاق می‌گردد که در صورت کاربرد مؤثر علیه انسان، حیوان یا گیاه، منجر به مرگ یا ضایعات قابل توجه دائمی یا موقتی در ساختار اندامی آنها می‌شود.
پارچه ضد سلاح شیمیایی

دانشمندان با استفاده از چارچوب‌ های فلزی آلی مبتنی بر زیرکونیوم موثرترین راهکار را در این زمینه ارائه داده‌ اند. پودرهای حاصل از این ساختارهای فلز آلی مواد شمیایی را خنثی می‌ کنند. در واقع ساختار این پودر به آن امکان می‌ دهد که مواد شیمیایی و حاوی گازهای شیمیایی را جذب کنند.

یکی از چالش‌ های مهم این پودر ها ویژگی ناپایدار آن است که کار کردن با آن را واقعا دشوار می‌ کند. از این‌ رو، محققان به جای استفاده از این مواد ناپایدار در تار و پود این پارچه ضد سلاح شیمیایی ، مواد را مستقیما در پارچه پرورش دادند. نتیجه این تحقیق، توسعه پارچه‌ ای است که سلاح‌ های شیمیایی را در کمتر از پنج دقیقه خنثی می‌ کند.

منبع slashgear

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا