گوناگون

پاسداری از حرمتها از عالیترین درس های عاشورایی امام حسین(ع) است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غیاث الدین طه محمدی ظهر جمعه در خطبه های نماز عبادی سیاسی شهر همدان اظهار داشت: همه شما نمازگزاران را به تقوای عاشورایی که از بینش و معرفت دین نشات گرفته باشد و همه شئون را تحت تاثیر قرار دهد، دعوت می کنم.

وی با اشاره به برگزاری همایش شیر خوارگان در حسینیه امام (ره) افزود: بدلیل برگزاری این مراسم مهم تا ساعتی پیش، نماز جمعه امروز سخنران پیش از خطبه نداشت.

محمدی در ادامه تاکید داشت: چرایی قیام امام حسین (ع) یکی از مسائلی است که باید در مجالس عزاداری به آن پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) برای پاسداری از حرمت ها قیام کرد، اظهار داشت: پاسداری از حرمت ها یکی از عالیترین درس های عاشورایی امام حسین(ع) است.

محمدی ادامه داد: باید بدانیم ابا عبدالله (ع) برای چه و چه چیز از همه چیز خود و حتی طفل شیر خوار خود گذشت و پا در چه راهی گذاشت.

وی با بیان اینکه خداوند خط قرمزهای زیادی بر سر راه انسان ها قرار داده است، بیان داشت: همه چیز از انسان و حیوان و پرنده و خزنده و هر چه که در این دنیا وجود دارد دارای حرمت است و نباید حرمت آنها را زیر پا گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان افزود: هر چیزی در این دنیا دارای حساب و کتاب بوده و امام حسین (ع) به میدان رفت تا حرمت ها شکسته نشود.

محمدی به جنایاتی که داعش در دنیا انجام می دهد اشاره کرد و گفت: داعشی ها بچه های شهر موسل را می گیرند و به اسرائیل می فروشند و چه بلا هایی که بر کودکان نمی آید.

وی در این خصوص افزود: این همه بلا که بر سر کودکان می آید به این دلیل است که آن روز در کربلا حرمت علی اصغر حسین (ع) نگه داشته نشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ابراز داشت: آل سعود و داعش و ده ها گروه دیگر حرمت ها را زیر پا می گذارند و هنگامی که حرمت الهی زیر پا گذاشته می شود باید در برابر آنها ایستاد وگرنه باید در روز قیامت پاسخگو باشیم.

محمدی به قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: تمام دانشگاه ها در یک مکان ثابت هستند اما دانشگاه امام حسین (ع) سیار است و آن دانشگاهی است که آموزنده و سازنده است.

وی ادامه داد: دانشگاه امام حسین (ع) از شرق تا غرب و شمال تا جنوب گسترده است و به همه درس آزادگی و انسانیت می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حقوق کودک بر والدین خویش، عنوان داشت: هر کودک از زمانی که نطفه او بسته می شود حقوقی را بر والدین دارد.

محمدی از والدین خواست تا در تربیت فرزندان خود تمام سعی خود را انجام دهند و کودکان را با عشق به حسین (ع) و سرباز امام زمان (عج) تربیت کنند.

وی به جنایات اسرائیل در فلسطین اشغالی اشاره کرد و افزود: صهیونیست ها قصد دارند مسجد الاقصی را از مسلمانان بگیرند و مانند یک غده سرطانی گلوی مسلمانان را گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان به پیروزی مسلمانان یمن اشاره کرد و گفت: مذهب شیعه جعفری در دنیا دشمنان زیادی دارد و باید عزاداری امام حسین (ع) و مراسم تاسوعا و عاشورا را بسیار مناسب برگزار کنیم.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا