Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

پایان ماموریت تلسکوپ فضایی کپلر با اتمام سوخت این فضاپیما در ماه های آینده

پایان ماموریت تلسکوپ فضایی کپلر با اتمام سوخت این فضاپیما  در حالی توسط ناسا اعلام شده است که دانشمندان تخمین می‌زنند سوخت تلسکوپ فضایی کپلر در ماه‌ های آتی تمام شود و فعالیت آن برای همیشه پایان می‌یابد.

توضیح بیشتر این که پایان ماموریت تلسکوپ فضایی کپلر در حالی نزدیک است که کپلر Kepler یک تلسکوپ فضایی ساخت ناسا است که باهدف کشف سیارات فراخورشیدی مشابه زمین به فضا پرتاب شده‌  و برای این‌ کار درخشندگی 100 هزار  ستاره را در عرض 3/5 سال بررسی می‌کند تا نشانه‌ای از کاهش درخشندگی بر اثرگذار سیاره‌ای بیابد. این ماموریت به نام ستاره‌ شناس آلمانی یوهانس کپلر نامگذاری شده‌است.

تلسکوپ فضایی کپلر

به این ترتیب تلسکوپ فضایی کپلر که تاکنون 2245 سیاره تایید شده خارج از منظومه شمسی را ردیابی کرده است در ماه‌ های آتی خاموش خواهد شد.

با این حال و به دنبال موفقیت های فوق العاده ارزشمند تلسکوپ فضایی کپلر ، علاوه بر تعداد سیارات گفته شده ایت تلسکوپ با ارزش فضایی 2342 سیاره دیگر نیز رصد کرده که هنوز جزئیات آن تایید نشده‌اند.

چارلی سوبک یکی از مهندسان سیستم کنترل این فضاپیما در خصوص پایان ماموریت تلسکوپ فضایی کپلر می‌گوید:

براساس تخمین‌های ما سوخت این تلسکوپ در ماه‌های آتی تمام می‌شود اما قبلا عملکرد این ابزار ما را شگفت‌زده کرده است. به همین دلیل ما خود را برای پایان عملیات‌ها آماده کرده‌ایم. اما تا زمانیکه سوخت تلسکوپ تمام نشود همچنان به فعالیت ادامه می‌دهیم

بد نیست بدانید که تلسکوپ فضایی کپلر تا به امروز یکی از مهم‌ ترین ابزارهای ستاره‌ شناسی در خدمت انسان برای رصد آسمان به حساب می‌آید.

تلسکوپ فضایی کپلر

بد نیست بدانید که آخرین دستاورد های تلسکوپ فضایی کپلر در سال 2013 ، این بود که سیاره‌ ای همانند زمین را رصد کرد که قابل سکونت می‌باشد که این سیاره که به اسم کپلر 69 سی نامیده شده‌ است همانند سیاره‌ های سامانه خورشیدی در مداری ویژه پیرامون ستاره‌ای می‌چرخد. این سیاره یکی از نخستین نامزدهای احتمالی داشتن زندگی فرازمینی در خود است که انسان از وجود آن آگاهی پیدا کرده‌است.

 

منبع    space

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا