گوناگون

پتروشيمي قهرمان ليگ برتر بسکتبال شد

 ديدار پنجم تيم‌هاي پتروشيمي و مهرام در فينال ليگ برتر بسکتبال عصر امروز از ساعت 17 در تالار بسکتبال انديشه ماهشهر آغاز شد.

در اين ديدار که بدون تماشاگر برگزار شد، پتروشيمي ميزبان با ترکيب گيبسون، کامراني، آفاق، ارسلان کاظمي و سيمانوويج وارد ميدان شد و در سوي ديگر مصطفي هاشمي مهرام را با ترکيب فريد اصلاني، داورپناه، ساهاکيان، نيکخواه بهرامي و حامد حدادي به زمين فرستاد.

بازي در حالي آغاز شد که نخستين خطا روي حامد حدادي انجام شد و او با 2 پرتاب مهرام را صاحب نخستين امتياز کرد. مهرامي‌ها بازي را بهتر از حريف خود آغاز کردند و 6 بر صفر پيش افتادند. در ادامه ارسلان کاظمي با يک حرکت خوب اولين امتياز پتروشيمي را به ثبت رساند.

اعتراضات به داوري از همان ابتداي کار آغاز شد و در صحنه‌اي مهرامي‌ها نسبت به عملکرد داور معترض بودند.

شوت 3 امتيازي صمد مهرام را پيش انداخت اما باز هم ارسلان کاظمي با 2 امتياز حساب کار را 13 بر 9 کرد. پس از آن در نخستين تعويض بهنام يخچالي به جاي مهدي کامراني وارد ميدان شد.

در ادامه کار مهرام با نفوذهاي صمد نيکخواه بهرامي و عملکرد خوب حامد حدادي زير حلقه همچنان به پيشتازي خود ادامه مي‌داد و در پتروشيمي هم گيبسون امتيازهاي خوبي را براي برزيل کسب مي‌کرد. در نهايت مهرام توانست کوارتر نخست را 28 بر 20 پيروز شود.

در کوارتر دوم گيپسون با دو پرتاب موفق 3 امتيازي خود امتيازهاي عقب‌افتاده پتروشيمي را تا حدود زيادي جبران کرد اما در ادامه باز هم صمد و حدادي براي مهرام خوب کار کردند و اختلاف را به صفر کردند.

مهرام از حريفش بهتر کار مي‌کرد اما شاگردان مهران حاتمي در تيم ميزبان تمرکز کافي در زمين نداشتند و اختلاف همچنان در حال افزايش بود. در حالي که 8 دقيقه گذشته بود حاتمي پس از اينکه تيمش در امتيازآوري ناموفق بود و در دفاع خوب کار نمي‌‌کرد درخواست وقت استراحت کرد تا حدودي از فشار مهرام کاسته شود.

در ادامه کار خطاي کامراني روي حدادي او را سه فوله کرد اما خودش بلافاصله در يک پرتاب سه امتيازي موفق شد پتروشيمي را به امتياز 33 رساند. در حالي که 30 ثانيه تا پايان اين کوارتر وقت باقي مانده بود حامد حدادي پس از اينکه خطايش اعلام شد با دست زدن نسبت به عملکرد داوران اعتراض کرد اما همين بازيکن در 2 ثانيه پاياني با يک پرتاب 3 امتيازي خوب مهرام را به امتياز 57 رساند. هرچند مهرام در اين کوارتر خوب بازي کرد و توانست 29 بر 30 به پيروزي برسد.

کوارتر سوم در حالي آغاز شد که دو تيم تا 2 دقيقه اول هيچ امتيازي را کسب نکردند اما به يکباره موتور گلزني پتروشيمي روشن شد و آنها توانستند تا دقيقه 4، 10 امتياز را از مهرام بگيرند و اختلاف را به حداکثر برسانند.

مهرام سردرگم بازي مي‌کرد و اين پتروشيمي بود که تيم برتر محسوب مي‌شد در حالي که دو تيم در وقت استراحت به سر مي‌بردند به يکباره صداي مهيبي در بلندگوي سالن به صدا درآمد که اين اتفاق باعث وحشت هر دو تيم شد. صمد نيکخواه بهرامي از اين کار به شدت عصباني شده بود و سيمي که در کنار نيمکت مهرام قرار داشت را پاره کرد و به شدت اعتراض کرد. مشخص نبود اين صدا چطور به يکباره ايجاد شد.

حساب کار 67 بر 62 بود که گيپسون با يک پرتاب 3 امتيازي فوق‌ا‌لعاده توپ را داخل سبد مهرام کرد تا اختلاف به 2 امتياز برسد. حامد حدادي با خطايي که انجام داد تعداد گل‌هاي خود را به 4 رساند تا مهرامي‌ها با استرس بيشتري کار را دنبال کنند. پتروشيمي مزد عملکرد موفق خود را در پايان با برتري 31 بر 14 گرفت تا دو تيم در پايان وقت سوم در امتياز 71 بر 71 مساوي شوند.

در حالي که نيمه نخست سالن بدون تماشاگر بود در نيمه دوم افرادي وارد سالن شدند که بيشتر به تماشاگران شباهت داشتند و به شدت پتروشيمي را تشويق مي‌کردند.

کوارتر چهارم اوج هيجان بازي بود، دو تيم با دقت بيشتري کار مي کردند، مسئولان برگزاري پس از اعتراض مهرامي ها تماشاگراني که وارد سالن شده بودند را به بيرون هدايت کردند اما باز هم عده اي بودند که پس از گلزني پتروشيمي به شدت تشويق مي کردند، حساب کار 81 بر 80 بود که صمد با يک خطاي ديگر 4 فوله شد و کار مهرام را سخت کرد، 5 دقيقه مانده بود کامراني از پتروشيمي با دريافت پنجمين خطا از بازي بيرون رفت.

برتري پتروشيمي ادامه داشت تا اينکه حدادي با يک حرکت خوب زير سبد اختلاف را به دو امتياز رساند و پس از آن با يک شوت ديگر همه چيز در امتياز 86 بر 86 برابر شد، گيبسون که براي پتروشيمي عالي کار کرده بود 3 امتياز حساس را براي اين تيم کسب کرد و تيمش را باز هم پيش انداخت، در ادامه کار حساسيت بسيار بسيار بالا رفته بود و اصلاني با يک سه امتيازي خوب مهرام را از حريفش پيس انداخت، اما آفاق با پرتاب دو امتيازي در 24 ثانيه پاياني حساب کار را 91 بر 91 کرد، تا در پايان دو تيم براي پيروزي در وقت هاي اضافي تلاش کنند.

در وقت اضافه در حالي که 2 دقيقه گذشته بود هيچ امتيازي براي دو تيم کسب نشد و همه چيز برابر بود، سينانوويچ هم با دريافت پنجمين خطا از زمين اخراج شد.

سرانجام گيبسون دو امتياز براي پتروشيمي کسب کرد تا حساب کار 93 بر 91 شود و پس از آن اصلاني بازي را مساوي کرد و حساسيت بالاتر رفت.

در حالي که حساب کار 99 بر 97 به سود پتروشيمي بود حدادي نتوانست از دو پرتاب خود استفاده کند و گيبسون باز هم اختلاف را بالا برد، در 30 ثانيه پاياني صمد با خطاي پنجم اخراج شد و اعتراضي هم به ناظر بازي داشت، پتروشيمي هم با استفاده از پرتاب هاي خود در نهايت با حساب 110 بر 106 به پيروزي رسيد تا با کسب چهارمين پيروزي در پنجمين ديدار قهرمان ليگ برتر شود.

پتروشيمي فصل گذشته نيز عنوان قهرماني را کسب کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا