Mihanpostآشپزيپیشنهاد سردبیرتغذيهعلمی و فناوری

پخت دیجیتالی غذا با پرینتر سه بعدی امکان پذیر شد + عکس

یکی از تازه ترین یافته های مهندسان دانشگاه کلمبیا ساخت دستگاهی شبیه به پرینتر سه بعدی است که امکان پخت دیجیتالی غذا را امکان پذیر کرده است طوری که این پرینتر قادر است کلوچه چند لایه را چاپ کرده و سپس آن را بپزد. در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.بر خلاف سایر صنایع در عصر حاضر در آشپزخانه ها شاهد استفاده از شعله و صرف مدت زمان زیادی برای پخت و پز هستیم و صنعت آشپزخانه ای کمی عقب تر از سایر صنایع قرار گرفته است. شاید علاقه به آشپزی یکی از عواملی بوده که موجب عدم احساس نیاز در این زمینه شده است. اما با این وجود به تازگی پروژه ای  در دانشگاه کلمبیا انجام شده که در آن محققان اقدام به ساخت یک پرینتر چاپ سه بعدی برای پخت دیجیتالی غذا کرده اند . این دستگاه جزء معدود دستگاه های تولید غذا به شکل اتوماتیک و بدون دخالت دست است .

این پرینتر سه بعدی که می تواند کار پخت دیجیتالی غذا را انجام دهد با مدیریت پروفسور هود لیپسون ساخته شده است وی در این باره گفت :

امکان پخت دیجیتالی غذا با استفاده از چاپگر تحولی بنیادی است . باید گفت که واکنش افراد به این فناوری با سن و نسل آنها ارتباط مستقیم دارد . بعضی اعتقاد دارند که استفاده از این دستگاه  ایده خوبی نیست و بیشتر علاقمندن هستند که این کار را با دست انجام دهند. اما قطعا استفاده از  نرم‌افزار برای آشپزی از نظر نسل جوان طبیعی به نظر می‌ رسد.

تست ربات یا دستگاه چاپگر در محله مانتهن نیویورک انجام شد که در آن دانشجویان و رستوران داران زیادی حضور داشتند. فناوری جدید به نحوی ساخته شده که با قرار دادن مواد مختلفی از قبیل سبزیجات، ماهی و گوشت و… بطور کنترل شده این مواد را باهم ترکیب کرده و تزئین می کند.

با این حال پیش بینی می شود چاپگر فوق در آینده نزدیک وارد صنعت غذایی شود و بطور کلی فناوری هایی از این نوع در آینده نزدیک می تواند بخشی از غذای مورد نیاز جوامع را تولید کند.

منبع    smithsonianmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا