Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیرعمومی

عصبانیت و ناراحتی پیش از خواب خاطرات بد را تثبیت می کند

دانشمندان و محققانی که در زمینه خواب به پژوهش می پردازند همیشه می گویند هرگز با عصبانیت و ناراحتی به رختخواب خود نروید چرا که خوابیدن باعث تثبیت خاطره ها در حافظه  بلند مدت  می شود. در ادامه با میهن پست همراه باشید .

عصبانیت و ناراحتی که در پی خاطرات و اتفاقات بد برای شما  اتفاق افتاده است با خوابیدن ، در ذهن و در حافظه  بلند مدت ماندگار خواهند شد و شما برای فراموشی آنها باید بسیار زیاد با خود کلنجار بروید زیرا خاطرات بد می‌ توانند به شکل عمیق‌ تر و وسیع‌ تر در مغز شما گسترش یابند.

همیشه به افرادی که در حال یادگیری هستند و بخصوص دانش آموزان توصیه می شود که بعد از مطالعه کمی بخوابند چراکه در طی فرآیند خواب ،  مغز درگیر تحلیل و تجزیه داده های ورودی است که در نهایت به تثبیت مطالب در مغز منجر می شود . در نتیجه خوابیدن بعد از مطالعه به روند بهبود یادگیری و یادآوری مطالب بسیار کمک می کند. این مورد ثابت می کند که عصبانیت و ناراحتی پیش از خواب می تواند تا چه حد مضر و آسیب رسان باشد .

عصبانیت و ناراحتی

به تازگی طبق پژوهشی که در دانشگاه پکن و توسط  یونژه لیو صورت گرفته است ، توصیه می شود قبل از رفتن به رختخواب مشکل عصبانیت و ناراحتی خود را حل کنید این حرف دقیقا نکته کلیشه ای و رایج بین همه ما است که احتمالا از یکدیگر می شنوییم.

نتایج این پژوهش حاکی از آن است که اگر درست ۳۰ دقیقه قبل از خواب فرد سعی در پاک نمودن اتفاق بد در ذهن خود کند ،  روند پاکسازی خاطرات بد از مغز سریعتر از ۲۴ ساعت بعد از آن انجام می شود.

کریستوف نیسن ، عصب‌شناس دانشگاه فرایبورگ آلمان ، در مورد عصبانیت و ناراحتی پیش از خواب می گوید :

نتایج این تحقیق برای درمان مشکلات بالینی ناخواسته و ضایعات متعدد روانی ، مؤثر است.

ما نیز پیشنهاد می کنیم خاطرات بد را هر چه سریع‌ تر از ذهن خود دور کنید و  زیاد به آن ها فکر نکنید و یا حداقل به‌ هیچ ‌وجه پیش از خواب به آن ها فکر نکنید تا همواره خواب آرامی داشته باشد  .

منبع   sciencealert

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا