گوناگون

پروژه تعمیم ترسیب کربن در منطقه سرچاه عماری خوسف خراسان جنوبی آغاز شد

81209923 5775874

مدیر اجرایی پروژه تعمیم ترسیب کربن در خوسف در این مراسم گفت: اجرای کامل این پروژه نیاز به 15 میلیارد ریال اعتبار دارد.

ˈعلیرضا یاری ˈ اظهار داشت: پروژه تعمیم ترسیب کربن در منطقه سرچاه عماری خوسف در پی موفقیت اجرای پروژه بین المللی ترسیب کربن در منطقه حسین آباد غیناب سربیشه آغاز شد.

وی مدت اجرای این پروژه را پنج سال ذکر کرد و افزود: برای اجرای این پروژه از امسال تا تا پایان آن سالانه بیش از سه میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تصویب شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای کامل این پروژه 16 روستا از مزایای آن بهره مند می شوند، اظهار داشت: فاز نخست پروژه تعمیم ترسیب کربن در خوسف چهار روستای حصاردار، سیدان، علی آباد زارعین و فیض آباد را در برمی گیرد.

وی وسعت محدوده پروژه را 980 کیلومتر مربع ذکر کرد و یادآور شد: از نظر تقسیم بندی حوزه های آبریز استان، منطقه پروژه در حوزه آبریز کویر لوت قرار دارد.

مدیر اجرایی پروژه تعمیم ترسیب کربن در خوسف، احیای مناطق تخریب یافته با مشارکت مردم، بهبود شاخص توسعه انسانی مردم منطقه، توانمندسازی جوامع محلی و بهبود معیشتی آنها، ایجاد اشتغال مولد و جایگزین و کاهش فشار دام بر مراتع را از جمله اهداف اجرای این پروژه ذکر کرد.

یاری تاکید کرد: در صورتی که اعتباری برای اجرای پروژه تعمیم رسیب کربن در خوسف از محل اعتبارات استانی اختصاص نیابد عملیات اجرایی این پروژه متوقف می شود.

فرماندار خوسف هم دراین مراسم گفت: با اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن در منطقه سرچاه عماری این شهرستان 268 خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند.

ˈمهدی فرجامی فردˈ افزود: پروژه ترسیب کربن از سال 2003 در منطقه حسین آباد غیناب سربیشه آغاز شده و هنوز ادامه دارد و با توجه به موفقیت آن در خوسف نیز به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: منطقه سرچاه عماری دارای 98 هزار هکتار است که این پروژه در 48 هزار هکتار از اراضی این منطقه اجرا می شود.

وی گفت: اجرای طرح تعمیم ترسیب کربن سبب کم کردن گازهای گلخانه ای، احیاء مراتع، کمک به معیشت مردم و توسعه شاخص های انسانی می شود.665

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا