Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

پروژه شبیه‌سازی زندگی در مریخ هاوایی به پایان می‌رسد

هفته آینده پروژه شبیه‌سازی زندگی در مریخ هاوایی به پایان می‌رسد . این پروژه که داوطلبانی از سه کشور آمریکا ، فرانسه و آلمان داشته است در یک آتش‌فشان موجود در هاوایی انجام گرفت . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

داوطلبان این پروژه دانشمندانی از کشور های مختلف بودند که تحت عنوان برنامه شبیه‌سازی و قیاس اکتشاف فضایی هاوایی یا همان Hi-Seas در آن شرکت کردند . آنها به مدت یک سال در منطقه ای به نام  مونا لوا که خاکش شبیه به مریخ بوده زندگی کردند .

آنها در یک خانه گنبدی شکل حضور داشتند و در تمامی این یک سال برای وارد شدن و یا خارج شدن به محل اقامت خود باید از لباس های فضانوردی استفاده می کردند . وظیفه اصلی آنها انجام تحقیقات فرضی روی سطح مریخ بوده و البته باید با مسائل و درگیری های شخصی خود هم کنار می آمدند.

سازمان های فضایی و همچنین کشور های مختلف شبیه‌سازی زندگی در مریخ را تحت عنوان پروژه هایی بزرگ انجام خواهند داد . پیش از این گروهی از دانشمندان روسیه بیش از ۵۲۰ روز در یکی از این پروژه های شبیه سازی حضور داشتند که چالش های بسیار زیادی برای آنها داشت و حالا این گروه از محققان سه کشور آمریکا ، فرانسه و آلمان با ۳۶۵ روز دومین ماموریت طولانی شبیه سازی مریخ را به انجام رسانده اند .

پروژه شبیه‌سازی زندگی در مریخ هاوایی به پایان می‌رسد

در مدت این یک سال آنها به هیچ مواد غذایی تازه ای دسترسی نداشته اند حتی ارتباط آنها با دیگر گیرنده های روی زمین با بیست دقیقه تاخیر انجام می گرفت به همان اندازه که اگر آنها واقعا در مریخ بودند و پیامی را می فرستادند طول می کشدی تا پیام به زمین برسد .

بودجه این تیم توسط ناسا و از طریق دانشگاه هاوایی تامین شده و  قرار است در روز ۲۸ اوت هفتم شهریور خاتمه یابد.

منبع : theguardian

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا