Mihanpostآثار تاریخیپیشنهاد سردبیرعکسعلمی و فناوری

قدیمی‌ترین فسیل جهان کشف شد + تصاویر

قدیمی‌ترین فسیل جهان کشف شد. به تازگی در کشور مغولستان سه فسیل ملخ یافت شده که محققان قدمت آن را بیش از ۱۶۰ میلیون سال تخمین می زنند. برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با مهین پست همراه باشید .

این فسیل ها توسط دانشمندان آمریکایی در کوه های مغولستان  کشف شده و این دانشمندان اعتقاده دارند که این فسیل ها مربوط به دوره ژوراسیک زمین شناسی هستند .نام گونه این ملخ ها سیکادا بوده و تنها در دوره پیشاتاریخ یافت می شده اند .

بد نیست بدانید ژوراسیک یکی از دوره‌های زمین‌شناسی در دوران میانه‌زیستی (مزوزوئیک) است. طول زمانی این دوره به ۱۹۹٫۶-۱۴۵٫۵ میلیون سال پیش برمی‌گردد و به سه دوره ژوراسیک پسین، میانی و پیشین تقسیم می‌شود و نام خود را از کوه‌های ژورا در آلپ گرفته‌است.

سیکادا ها به نوعی نزدیک به گونه ملخ های مودار یا tettigarctid هستند که در گذشته های دور با حتی در زمان دایناسورها می زیسته اند . البته هنوز هم گونه هایی از ملخ های مودار روزی زمین موجود است اما آنها با سیکادا تفاوت هایی دارند .

احتمالا این ملخ ها برای در امان ماندن از خطر دایناسورها در گوشه ای پنهان شده بودند و به مرور تبدیل به یک فسیل بسیار عالی شده اند . بال‌های یک ملخ بسیار ظریف است اما همانطور که شما می توانید در این تصاویر مشاهده کنید در فسیل کاملا سالم مانده اند حتی می توانید رگ های ملخ را هم به سادگی تشخیص دهید .

دانشمندان آمریکایی نام این سه فسیل  ملخ را Sanmai kongi ، Sanmai mengi و Sanmai xuni گذاشته اند. آنها برای بررسی و انجام مطالعات زمین شناسی به مغولستان سفر کرده بودند و موفق شدند که این سه فسیل را در میان یکی از صخره های موجود در کوه های مغولستان کشف کنند که در تصاویر ارائه شده در یک تکه سنگ دو فسیل ملخ و در تکه سنگ دیگر فسیل سوم و بزرگ تر قرار دارد .

با هم در میهن پست تصاویری از قدیمی‌ترین فسیل جهان را  تماشا می کنیم.

منبع :scientificamerican

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا