Mihanpostاقتصادیپیشنهاد سردبیرهوا فضا

ناسا ایستگاه فضایی بین‌المللی را خصوصی خواهد کرد

ناسا قصد دارد ایستگاه فضایی بین‌المللی را خصوصی کند . این تصمیم ناسا با هدف درآمد زایی بیشتر برای این سازمان انجام خواهد شد . بیل هیل که معاونت همکاری‌ های ناسا است گفته که برای انجام پروژه های بزرگتر قصد داریم چنین کاری را انجام دهیم . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

خصوصی سازی ایستگاه فضایی بین‌المللی تنها بخشی از برنامه ناسا برای کسب درآمد است . آنها قصد دارند با هدف تامین بودجه برای پروژه های بسیار بزرگ فضایی همچون سفر های تفریحی در فضا  ، فعالیت‌ های فضایی در مدار های پایینی زمین را هم به بخش خصوصی واگذار کنند .

ایستگاه فضایی بین‌المللی  یک ایستگاه فضایی است که با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته شده . که کاربرد های زیادی همچون آزمایشگاه فضایی برای انجام پژوهش‌های نوین، پژوهش‌ها و آزمایش‌هایی که انجام آنها روی زمین به علت وجود جاذبه ممکن نیست یا با دشواری‌هایی همراه است و  رصدخانه دائمی در مدار زمین، برای رصد کردن زمین، خورشید، منظومه شمسی و کیهان  را دارد .

بیل هیل در  کنفرانس سفر به مریخ که اخیرا در ناسا برگزار شد این خبر را بصورت رسمی اعلام کرد . همچنین او اضافه کرده که ناسا بعد از خصوصی سازی ایستگاه فضایی بین‌المللی در یک مدار بالاتر ایستگاه دیگری می سازد  که وظیفه اصلی  آن پشتیبانی از ایستگاه اصلی خواهد بود .البته از ایستگاه پشتیبان برای سفر به ماه و مریخ و یا حتی مسیر های دورتر هم استفاده می شود .ساخت ایستگاه پشتیبان از بعد سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد .

ناسا ایستگاه فضایی بین‌المللی را خصوصی سازی خواهد کرد

جالب است بدانید که ناسا به تنهایی نمی تواند در مورد خصوصی سازی ایستگاه های فضایی اش تصمیم گیری کند چرا که هم اکنون راس‌کاس‌مس (Roscosmos)، سازمان فضایی روسیه، اسا (ESA)، سازمان فضایی اروپا، جاکسا (Jaxa)، سازمان فضایی ژاپن و سی‌اس‌ای (CSA)، سازمان فضایی کانادا جز شرکای اصلی ایستگاه فضایی بین‌المللی محسوب می شوند و سالانه هزینه های زیادی را برای نگهداری از این ایستگاه پرداخت می کنند .

بطورکلی مالکیت آینده ایستگاه فضایی بین‌المللی با چالش های جدی مواجه خواهد شد اما خبر خصوصی سازی این ایستگاه بسیار مورد توجه است .

منبع : engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا