Mihanpostپیشنهاد سردبیرموتور سيكلت

طرح مفهومی از موتور سیکلت جدید BMW با الهام از شاهین

به تازگی یک طرح مفهومی از موتور سیکلت جدید BMW با الهام از شاهین منتشر شده که بسیاری از کارشناسان را مبهوت خود کرده است . این موتور سیکلت جدید تماما دارای فیبر کربنی بوده و ظاهری کاملا اسپرت دارد  . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

این موتور سیکلت جدید BMW یک طرح خاص و بی نظیر در میان تمامی موتور سیکلت هایی است که تا کنون دیده اید . طراحان شرکت BMW با الهام از طبیعت وحشی اقدام به طراحی این موتور کرده اند .

نام این طرح مفهومی جدید BMW Typhoon بوده که در طراحی آن از ظاهر یک پرنده بسیار پر سرعت به نام شاهین استفاده شده است . انحنای رو به جلو و وجود صندلی موتور سوار در انتهای موتور دقیقا نکاتی است که رعایت شده تا هر کسی بتواند BMW Typhoon را با شاهین مقایسه کند .

موتور محرک این موتور سیکلت جدید موتور توربو است که همانطور که می توانید مشاهده کنید هیچ پوششی برای آن در نظر گرفته نشده .بنده اصلی هم از فیبر کربنی بوده که بسیار سبک و مقاوم است .

فیبر کربنی ترکیبی از الیاف کربن با ماتریسی مثل اپوکسی است که این روزها به وفور در صنایع خودروسازی، هواپیما و پهپاد، ربات‌ها و حتی گوشی و تبلت به کار می‌رود. علت کاربرد وسیع آن هم نسبت بسیار بالای مقاومت به وزن است.

نوع صندلی موتور سوار به گونه ای است که او برای مسلط شدن به موتور سیکلت باید کاملا رو به سوی جلو خم شده و روی صندلی بنشیند در غیر این صورت به موتور مسلط نبوده و یا حتی اصلا راحت نخواهد بود .این وضعیت ساختار آیرودینامیکی را در BMW Typhoon  به خوبی تقویت کرده است. اما خبر بد اینکه شرکت BMW هنوز هیچ خبری برای تولید و ساخت این موتور سیکلت ارائه نکرده و این تنها یک طرح مفهومی و خارق العاده است .

با هم در میهن پست تصاویری از  طرح مفهومی موتور سیکلت جدید BMW با الهام از شاهین را تماشا می کنیم.

منبع : yankodesign

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا