Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

پست تاریک ماه توسط دو فضاپیمای سازمان فضایی اروپا رصد می شود

پست تاریک ماه و این که در بخش تاریک ماه که هرگز برای زمینی ها قابل مشاهده نیست ، نه تنها موضوعی مرموز و جنجال برانگیز در حوزه نجوم و کاوش ها فضایی بوده است بلکه یوفولوژیست‌ ها هم در خصوص نیمه تاریک ماه معتقدند که در این بخش از ماه ، سازه هایی باستانی و قدیمی وجود دارند که هیچ یک از آنان ساخته انسان نیست! در ادامه با میهن پست همراه شوید.

بنابراین سازمان فضایی اروپا تصمیم دارد به کمک با دو فضاپیما که از ماهواره های تحقیقاتی کیوب سَت ساخته شده اند ، پست تاریک ماه را مورد کاوش قرار دهد.

درحالی مطالعه و کاوش پست تاریک ماه توسط دو فضاپیمای سازمان فضایی اروپا در برنامه رسمی آن ها قرار گرفته است که تا به امروز فضاپیماهای تحقیقاتی کوچک در مدار زمین بسیار کارآمد عمل کرده و در همین راستا سازمان فضایی اروپا دو برنده برای مسابقه ساخت فضاپیماهایی با ماهواره های cubesat انتخاب کرده که این فضاپیماها قرار است رصد بخش تاریک ماه به دانشمندان این مرکز کمک کنند.

پست تاریک ماه
تصویری واضع از نحوه پنهان ماندن بخشی از ما در چرخش ماه و زمین

در این میان نخستین فضاپیمایی که برای رصد نیمه تاریک ماه روانه مدار قمر می شود فضاپیما Lumio نام گرفته و می تواند در بخش های دور دست ماه  بچرخد تا برخورد شهاب سنگ ها را به سطح آن ردیابی کند.

فضاپیمای دیگر ناسا که برای ادامه این ماموریت فضایی به کار گرفته می شود ، فضاپیمای VMMO است که در کل منطقه تاریک Shackleton Crater ، نزدیک قطب ماه را برای وجود یخ و دیگر مواد و همچنین اشعه های رادیواکتیو بررسی می کند.

بنابراین هر دو فضاپیما شامل ۱۲ ماهواره کوچک cubesat هستند. ابعاد هر فضاپیما از یک چمدان نیز کوچکتر است. اما تفاوت اصلی آنها به حسگرها مربوط می شود. Lumio از دوربین های بصری استفاده می کند اما در VMMO رادارهای مینیاتوری به کار رفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا