Mihanpostپیشنهاد سردبیرمعماری

پل متحرک فریدریش بایر در سائو پائولو با معماری جالب و دیدنی !

معماری جالب پل متحرک فریدریش بایر در سائو پائولو برزیل باعث شده است که این پل این روزها مورد توجه خاص معماران و بخصوص کاربران شبکه های اجتماعی قرار بگیرد. این پل به طول ۹۰ متر در سال ۲۰۱۳ ساخته شده و رو به دفتر مرکزی کمپانی بایر،‌ دو طرف رودخانه پینیروس را‌ در محل سیل‌بند کانال گوآراپیرانگا به هم متصل کرده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

معماری پل متحرک فریدریش بایر به گونه ای است که مسیر دوچرخه‌سواری دو سمت رودخانه به هم پیوسته و یک شبکه بزرگ را تشکیل داده که مورد استفاده ساکنان مناطق مجاور و هم کارمندان و کارگران شرکت بایر قرار دارد و دسترسی به ایستگاه مترو را نیز آسانتر می‌کند.

این در حالی است که علاوه بر ایجاد ارتباط دوسویه،‌ ‌پل فریدریش بایر با ساختار خاص خود،‌ چشم‌انداز این قسمت از شهر را نیز بهبود بخشیده است. دو جزیره فلزی روی زیرساخت‌های بتونی،‌ پایه‌های این پل هستند که برای هماهنگی هرچه بیشتر با طبیعت محیط،‌ با پوشش گیاهی متناسبی طراحی شده‌اند.

پل متحرک فریدریش بایر از لحاظ مفهومی،‌ با گل‌های زنبق مرتبط بوده و بخش میانی پل به صورت دوقسمتی ساخته شده که با استفاده از نیروی موتورهای الکتریکی،‌ به مانند عقربه ساعت گردش نموده و مسیر عبور شناورهای رودخانه‌ای را باز می‌کنند.

با هم در میهن پست تصاویری از جالب پل متحرک فریدریش بایر در سائو پائولو برزیل را تماشا می کنیم.

منبع : خانه عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا