Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیرفرهنگی

برترین کالج‌ های دنیا برای تحصیل زنان را بشناسید ؟

برترین کالج‌ های دنیا برای تحصیل زنان کم نیستند اما کالج‌ های زنانه ای که امروز در میهن پست به شما معرفی خواهیم کرد از جنبه‌ های مختلف کیفیت تحصیلی، آموزشی و امکانات از رقبای خود نه تنها چیزی کم ندارند بلکه این کالج‌ ها از کلاس‌های درسی محدود به کالج‌ های بزرگ و نامداری در دنیا تبدیل شده‌اند. ین در حالی است که در برترین کالج‌ های دنیا برای تحصیل زنان همان درس‌ های آموزشی اراده می شود که در کالج‌ های مردانه تدریس می‌شود. با ما همراه شوید.

کالج دانشگاه سیدنی در استرالیا : یکی از برترین کالج‌ های دنیا برای تحصیل زنان ، کالج دانشگاه سیدنی است . این دانشگاه در سال 1892 و 11 سال پس از تصویب قانون مجوز تحصیل برای زنان در سیدنی، تنها با چهار دانشجو کار خود را آغاز نمود. درنتیجه زنان استرالیایی می‌توانستند همان مردان مدرک دریافت کنند. این دانشگاه اولین بار در یک خانه اجاره‌ای در گلب کار خود را آغاز نمود. سپس در سال 1894 به زمین دانشگاه رفت. امروزه 250 دانشجوی کارشناسی و 30 دانشجوی ارشد در آن تحصیل می‌کنند.

برترین کالج‌ های دنیا برای تحصیل زنان

کالج دانشگاه برسکیا، انتاریو در کانادا : از دیگر برترین کالج‌ های دنیا برای تحصیل زنان کالج دانشگاه برسیکا در کاادا است . تنها دانشگاه زنانه کانادا در سال 1919 توسط خواهران اورسلین راه‌اندازی شد، این خواهران طالب عدالت اجتماعی، خدمات اجتماعی و پیشرفت زنان بودند. این دانشگاه کاتولیک بوده اما به هر دین و مذهبی خوشامد می‌گوید. اگرچه در این دانشگاه رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند اما در کارشناسی ارشد تنها رشته صنایع غذایی و تغذیه امکان‌پذیر است.

برترین کالج‌ های دنیا برای تحصیل زنان

کالج مورای ادواردز دانشگاه کمبریج در بریتانیا : 60 سال پیش دانشگاه کمبریج این کالج را راه‌اندازی کرد تا تحصیل زنان را تحقق بخشد. این کالج در ابتدا نیوهال نامیده می‌شد و در سال 1954 و تنها با 60 دانشجو کار خود را آغاز نمود. تا اینکه در سال 1963 تعداد آن‌ها به 300 دانشجو افزایش یافت. در سال 2008 بیشترین کمک اعانه به این دانشگاه تعلق گرفت که رز ادواردز و همسرش استیو ادواردز 30 میلیون پوند به این دانشگاه کمک کردند. پس‌ازاین کمک از ادواردزها این دانشگاه به نام مورای ادواردز شهرت یافت. این دانشگاه در رشته‌های معماری، اقتصاد، زبان انگلیسی و پزشکی، دانشجوی کارشناسی و ارشد می‌پذیرد.

برترین کالج‌ های دنیا برای تحصیل زنان

کالج لیدی شری رام دهلی‌ نو در  هند : این کالج در سال 1956 توسط شری رام به یاد همسرش ساخته شد و امروز در لیست برترین کالج‌ های دنیا برای تحصیل زنان نیز قرار گرفته است. این کالج در ابتدا با 200 دانشجو، 9 دانشکده، 4 کارمند و 3 رشته در ساختمانی در داریاگانج، دهلی مرکزی کار خود را آغاز نمود. امروزه این دانشگاه ۱۵ هکتاری در دهلی جنوبی با 2 هزار دانشجو، 150 دانشکده و 16 رشته در مقطع کارشناسی و ارشد، کار خود را ادامه می‌دهد.

برترین کالج‌ های دنیا برای تحصیل زنان

کالج بارنارد نیویورک در ایالات‌ متحده آمریکا : کالج بارنارد در سال 1889 راه‌اندازی شد و تنها کالجی بود که در آن زمان به زنان اجازه می‌داد تا همانند مردان تحصیل کنند. این کالج توسط ریاضی‌دانی به نام فردریک ای پی بارنارد که دهمین رئیس کالج کلمبیا بود ساخته شد.

برترین کالج‌ های دنیا برای تحصیل زنان

جالب ایت بدانید که اولین کلاس در یک ساختمان اجاره‌ای با 14 دانش‌آموز و 6 دانشکده راه‌اندازی شد. زمانی که کالج کلمبیا در سال 1984 مختلط شد رئیس آن زمان این کالج یعنی آلن فاتر تلاش کرد تا این کالج را از دانشگاه کلمبیا مستقل کرده و آن را به زنان اختصاص دهد. در سال 2016 کالج بارنارد اعلام کرد که به زنان ترا جنسیتی نیز اجازه تحصیل می‌دهد.

منبع   youthincmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا