Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیرگردشگری

آرشیو رازهای واتیکان مکانی ممنوعه که کسی به آن دسترسی ندارد ؟

آرشیو رازهای واتیکان زیر دیوارهای شهر واتیکان دفن شده است که تاریخچه فعالیت سریر مقدس (اسقف‌ نشین کلیسای کاتولیک)، اسناد مذهبی، اسناد دولتی، کتاب‌ های حسابداری پاپ و سایر مکاتبات رسمی در آن قرار دارد که البته قدمت برخی از این استاد به قرن هشتم میلادی نیز می‌رسد.

در این میان آن چه در مورد آرشیو رازهای واتیکان جالب و مهم به نظر می رسد ؟ ممنوعه بودن ورود به این مکان است چرا که نامه‌ هایی از اشخاص مهم در آرشیو رازهای واتیکان وجود دارد: نامه‌ هایی از میکل آنژ، نامه‌ای از ملکه ماری از اسکاتلند قبل از اعدام شدنش نوشته است و نامه‌ای از شاه هنری هشتم برای لغو ازدواج.

آرشیو رازهای واتیکان

بنابراین آرشیو رازهای واتیکان جز اموال رسمی پاپ فعلی محسوب می‌شود و تخمین زده می‌شود که بیش از 35 هزار اقلام را دربرگیرد. به جز چند خدمه که مسئولیت نگهداری از این آرشیو را برعهده دارند، دسترسی به آن ها تنها برای دانشمندان واجدالشرایط از موسسات عالی و تحقیقاتی ممکن است.

واتیکان کوچک‌ ترین کشور جهان که خود درون پایتخت کشوری دیگر جای گرفته است. واتیکان، کشوری است که تنها از یک شهر تشکیل شده و  مرکز فعالیت کلیسای کاتولیک‌ های جهان به شمار می‌رود. این کشور در نتیجه‌ ی توافقنامه‌ی لاتران بین سریر مقدس و ایتالیا در 11 فوریه 1929 استقلال پیدا کرد. کشور واتیکان سیتی که همچنین با نام سریر مقدس شناخته می‌شود، محل اقامت پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان است.

 

آرشیو رازهای واتیکان

البته در سال 1391 بود که پل فن دن هوول با چاپ کتابی بنام «آرشیوهای پنهان واتیکان»، خوانندگانش را با خود به سرداب واتیکان، جایی که آثار کلاسیک از 400 سال پیش تاکنون جمع آوری شده‌اند، برد.

اگر چه آرشیو رازهای واتیکان در کتاب چاپ شده نیامده است اما در سال 2012 نمایشگاهی با عنوان «نور رازها» برای مردم این امکان را ایجاد کرد تا شاهد بخشی از گنجینه‌ های پشت دیوارهای واتیکان باشند. که البته در آن سال با انتشار کتاب «آرشیوهای پنهان واتیکان» فقط حساسیت مردم را نسبت به رازهای پنهام واتیکان کمتر کرد و حقایق و رازهای آن همچنان مخفی مانده است .

آرشیو رازهای واتیکان 1

این کتاب که نخستین بار در سال 2009 در بلژیک منتشر شد و 30 هزار نسخه فروش را تجربه کرد، اگر چه مردم باز هم چاپ این کتاب را کم کردن حساسیت هایشان نسبت به آرشیو رازهای واتیکان می دانند اما همچنان این کتاب در تیراژهایی وسیع و به قیمتی معادل 30 یورو در اروپا منتشر می شود.

این کتاب که بیش از 200 صفحه دارد ، همراه با عکس‌هایی نایاب، به معرفی این آرشیوها و مدارک تاریخی آن می‌پردازد. امتیاز این کتاب این است که خوانندگان آن بدون ورود به این سرداب اسرارآمیز می‌توانند از رازهای آن باخبر شوند.

آرشیو رازهای واتیکان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا