گوناگون

پنج و نیم درصد جمعیت مازندران حاشیه نشین هستند

81209884 5775854

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈ قاسم جان باباییˈ روز شنبه در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان در ساری افزود : متاسفانه حاشیه نشینان از کمترین امکانات بهداشتی برخوردار هستند.

وی شناسایی جمعیت حاشیه نشین را نخستین گام برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به آنان دانست و گفت : حدود 160 هزار نفر حاشیه نشین در استان مازندران شناسایی شده اند که در سکونتگاه های غیررسمی در شهرهای ساری و آمل زندگی می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزایش امید به زندگی ، جلوگیری از مرگ نابهنگام زودرس ، ارتقا سطح سلامت ، بهبود کیفیت و شیوه زندگی و تامین عدالت در سلامت را از جمله برنامه های تحول نظام سلامت معرفی کرد.

وی گفت : احداث 150 خانه بهداشت، ارتقاکمی و کیفی خدمات در برنامه پزشک خانواده روستایی و شهرها زیر 20 هزار نفر هم از دیگر بسته های خدماتی تعریف شده در برنامه تحول سلامت است.

او افزود : بهبود شاخص های سلامت جسمی ، روانی ، اجتماعی و معنوی، همکاری بین بخشی و خدمات سلامت از راهبردهای اصلی بهبود شاخص های سلامت ملی، استانی و شهرستانی است.

جان بابایی غربالگری بیماری های قلبی عروقی، دیابت و فشارخون در جعیت بالای 40 سال را از خدمات بسته سلامت معرفی کرد و گفت : وزارت بهداشت مکلف شد تا پایان سال آن را به سرانجام برساند.

طرح تحول نظام سلامت از نیمه دوم اردیبهشت در کشور به اجرا گذاشته شد که بر اساس آن بیماران بستری در بخش دولتی تنها 10درصد هزینه را پرداخت می کنند.

ارائه خدمات رایگان برای زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی نیز از دیگر مزیت های این طرح است که همزمان با اجرای این طرح زایمان سزارین کاهش یافته است.

ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم ، کیفیت خدمات ویزیت و هتلینگ در بیمارستان های دولتی نیز در این طرح اجرا می شود.ک/2

7330/1654

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا