گوناگون

پیش بینی اختصاص بیش از 40 هکتار برای ایجاد پارک‌های جنگلی در سمنان

‌فرماندار سمنان از پیش بینی اختصاص بیش از 40 هکتار برای ایجاد پارک‌های جنگلی در شهرستان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حسن سعدالدین در جلسه پیگیری ایجاد پارک‌های جنگلی در اطراف شهر سمنان گفت: با توجه به صنعتی بودن شهرستان سمنان، ایجاد و گسترش پارک‌های جنگلی در اطراف شهر سمنان ضروری است.

‌وی با اشاره به اینکه همه ما نسبت به نسل‌های آتی مسئولیم، بیان کرد: برای 20 سال آینده از هم اکنون باید تصمیمات لازم را در راستای حفظ محیط زیست و پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و بویژه آلودگی هوا را مد نظر قرار دهیم‌.

سعدالدین ادامه داد: در حال حاضر با توجه به ساخت و سازهای زیاد در شهر سمنان و تبدیل زمین‌های کشاورزی و باغات به زمین مسکونی و تخریب کمربند سبز موجود در شهر سمنان متاسفانه با پدیده‌ای همچون گرد و غبار در شهر سمنان روبرو هستیم که این امر نیاز به توجه بیشتر به ایجاد فضاهای سبز به عنوان فیلترهای هوا و شش‌های تنفسی شهر دارد.

‌فرماندار سمنان با بیان اینکه گسترش کارخانجات، برای شهر سمنان آلودگی هایی را به دنبال داشته است، تصریح کرد: همچنین با توجه به افزایش و تداوم خشکسالی‌ها و کمبود منابع آبی باید با تامل و حساسیت بیشتری به این بخش توجه کرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر احداث پارک ‌های جنگی جدید با رویکرد زیست محیطی و تلطیف هوای سمنان و همچنین توجه جدی به بخش گردشگری و جذب مسافران و زائران عبوری از سمنان و ایجاد فرصت‌های اقتصادی جدید را در دستور کار فرمانداری قرار داده‌ایم.

سعدالدین با اشاره به ضرورت فراهم کردن مقدمات این مهم اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال تامین آب مورد نیاز این طرح‌ها، آن‌هم به صورت پایدار و با همکاری ادارت مربوطه هستیم‌.

همچنین سیدحسن میرعماد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این جلسه از همکاری این اداره کل به منظور واگذاری زمین و نهال و کمک به ایجاد پارک‌های جنگلی کوچک در ورودی‌های شهر سمنان خبر داد و گفت: در صورت آماده بودن بسترهای لازم و همکاری شوراهای روستا در زمینه ایجاد بوستان‌های روستایی نیز آمادگی‌های لازم وجود دارد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا