Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

چرا رونمایی از خودرو زرهی روسی این روزها جنجال به پا کرد + ویدیو

چرا رونمایی از خودرو زرهی روسی این روزها جنجال به پا کرد؟ این سوالی است که شاید به ذهن علاقه مندان به حوزه نظامی خطور کند؟رونمایی از مجازات کننده، منحصر به فردترین خودرو زرهی روسیه در حالی اهمیت ویژه ای به خود گرفته است که این رونمایی این خودرو زرهی با حضور پوتین رئیس جمهور رقم خورد. با میهن پست همراه شوید.

البته باید گفت که این کشور از مدت ها پیش به ۳ تولید کننده ملی خود که در زمینه های تولید ادوات نظامی فعالیت می کنند بسیار نزدیک شده و از جمله ساخت خودروی رئیس جمهور تا هواپیمای اختصاصی برای ایشان و … است که “پوتین” به شدت اصرار به بومی سازی آنها را دارد.

رونمایی از مجازات کننده، منحصر به فردترین خودرو زرهی روسیه به دنبال همکاری‌های ۳ تولید کننده ملی روسی است  که در سال گذشته میلادی – ۲۰۱۵ – برای اولین بار اخباری از یک خودروی زرهی منتشر شد که در آن نشان می داد روسیه به دنبال یک خودروی زرهی خاص است.

البته با توجه به انتشار تصاویری در خصوص این خودرو زهی در آن زمان از اطلاعات و تصاویر کانسپت آنطور بر می آمد این که خودرو چندان شباهتی به یک ن فر بر نداشته و تمرکز اصلی آن بر روی ماموریت های شهری است.اما از سوی دیگر این خودروی زرهی توان درگیری با نیروهای زرهی دشمن را در شرایط بد آب و هوایی خواهد داشت.روسیه طرح اصلی این زره پوش را به کمپانی “زیل” (Zil) واگذار کرده بود.در آن زمان نشانه هایی از حرکت این خودرو درون مکان های طبیعی مانند جنگل دیده می شد.

به عبارتی دیگر باید گفت که یک خودروی زرهی برای نیروهای ویژه روسیه که می توانست گاها این نیروها را نیز در شرایط بسیار دشوار میدان نبرد نیز یاری رساند.رقیب غربی این خودرو را همه ما می شناسیم و آن چیزی نیست جز (Humvee) که علاوه هدف از تولید،در امکانات نیز دارای شرایطی مشابه به یکدیگر هستند.اینک این خودروی زرهی به طور رسمی و توسط رئیس جمهور روسیه معرفی شده تا حساسیت های در خصوص تولید چنین خودرو زرهی خاصی مورد توجه و کانون اخبار رسانه های جهان قرار بگیرد.

 نکته قابل توجه اینجاست که برای معرفی این غول سیاه رنگ آقای رئیس جمهور – پوتین – شخصا حضور پیدا کرد.این خودرو با نام “مجازات کننده” قادر به حمل ۱۰ سرباز و کماندو است.طراحی داخلی به هیچ وجه شلوغ نبوده و در کاکپیت آن نمایشگرهای لمسی و کامپیوتری دیده می شوند.وضعیت داخلی به شیوه ایی طراحی شده است که بتواند حداقل یک زخمی را نیز با خود حمل نماید.

البته فراموش نشود که این خودرو از سامانه حرکتی ۴ چرخ متحرک بهره برده و وزن آن به ۱۲ تن می رسد!با همه این ها مجازات کننده می تواند با سرعتی برابر با حداکثر ۱۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.با توجه به وزن و سامانه حرکتی این خودرو،بد نیست بدانید که مصرف سوخت آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر،۱۰۰ لیتر است!مجازات کننده به عنوان سریعترین خودروی زرهی نیروهای ویژه نیز شناخته می شود.بدنه این خودرو از متریال های نامشخص تولید شده است که می تواند در برابر گلوله های کالیبر ۷٫۶۲ نیز مقاومت کرده و علاوه بر آن در برابر آتش و برخی از انفجارهای سطحی نیز مقاوم است.

در خصوص امنیت قسمت جلویی ای خودرو زرهی روسی باید گفت که شیشه های جلو و به طور کلی طراحی بخش جلوی خودرو،شلیک به خدمه را بسیار سخت می کند و شیب بالای آن می تواند مانع از هدف گیری راننده گردد.دوربین هایی در اطراف مجازات کننده نصب گشته است که تصاویر محیط خارج را به کاکپیت منتقل کرده و تصمیم گیری در شرایط سخت را نیز تسهیل می کند.این خودرو به زودی در تولید انبوه قرار گرفته و وارد نیروهای ویژه خواهد شد.

منبع: russia-insider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا