Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیر

آویز سنگی ۱۱ هزار ساله در منطقه استار کار انگلیس کشف شد

آویز سنگی ۱۱ هزار ساله در منطقه استار کار انگلیس در حالی کشف شد که باستان‌شناسان از سال ۱۹۴۷ تاکنون در این منطقه در حال اکتشاف و تحقیقات علمی بوده و محققین نیز با انجام آزمایش های مختلف بر روی این آویز قدمت آن به ۱۱ هزار سال پیش، یعنی زمانی که ساکنین بومی بریتانیایی که در حال کشاورزی در بوده اند نسبت می دهند. با میهن پست همراه شوید.

آویز سنگی ۱۱ هزار ساله که به لحاظ شکل و اندازه درست  شبیه مضراب گیتار است، یک سوراخ دارد که با توجه به ظرافت آن مشخص می شود که سازنده‌اش آن را با دقت زیادی به منظور نخ کردن برای آویختن از گردن ایجاد کرده است.

با نگاه به این آویز کشف شده خواهید دید که روی آن خطوطی خاص حکاکی شده که بعضی از آنها قابل مشاهده، و بعضی دیگری نیز قابل رویت نبوده و بر اثر سایش پاک شده‌اند.

این در حالی است که دانشمندان با آنالیز میکروسکوپی بر روی این آویز ۱۱ هزار ساله، تا حدود توانستند طرح حکاکی‌شده ای که روی آن نقش بسته ،را حدس بزنند که این طرح ها شامل دسته‌ای از خطوط کوتاهی است که به خطوطی بلند تر وصل شده‌ و شبیه به طرح‌های آویزهای کهربایی می ماند که در همین زمان در دانمارک یافت می شوند.

آویز سنگی 11 هزار ساله
آویز سنگی ۱۱ هزار ساله

البته در خصوص این آویز ۱۱ هزار ساله دانشمندان هنوز نمی‌دانند که این آویز سنگی را چه کسی ساخته است و حکاکی‌های روی آن به چه معنایی است ولی برخی از آنها حدس می‌زنند که این آویز متعلق به یک کشیش است.

منبع: sciencenews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا