Mihanpostپیشنهاد سردبیرساختنی‌ها

پاوربانک دست سازی که شما نیز به راحتی آن را می سازید + عکس

پاوربانک دست ساز شاید راه حلی برای استفاده از انرژی در شرایط خاص باشد ، بنابراین اگر شما به پاوربانک نیاز دارید و به هر دلیل امکان خرید آن برای شما وجود ندارد، حتما خودتان می توانید به راحتی و با هزینه‌ای بسیار ناچیز آن را بسازید. در این پست ساختنی طرز ساخت یک پاوربانک را به شما آموزش خواهیم داد می‌آموزید که با آن می‌توانید دستگاه‌های مختلفی را شارژ کنید. با میهن پست همراه شوید.

پاوربانک دست ساز که در اینجا آموزش ساخت آن را برای شما ارائه خواهیم داد می تواند بین ۷ هزار تا ۱۶ هزار آمپر جریان را در خود نگه دارد که البته این میزان از انرژی بستگی به نوع باتری دارد که در ساخت از آن استفاده می‌کنید. از این دستگاه کوچک می‌توانید برای شارژ کردن و تامین برق هر نوع گجت کوچک که ورودی USB 5 ولتی دارد استفاده کنید.

بنابراین ماژولی که برای ساخت این پاوربانک استفاده شده یک تقویت کننده استپ آپ USB است که با جریان ۰٫۹ تا ۵ ولتی تقویت می‌شود و خروجی ثابت آن یک جریان DC 5 ولتی است. ممکن است با  این نوع ماژول نتوانید برخی از گوشی‌های موبایل را شارژ کنید و به همین خاطر اگر قصد دارید پاوربانک را صرفاً برای موبایل تان بسازید باید از یک ماژول دیگر استفاده کنید.

اگر قبلا طرز ساخت شارژرهای مختلفی را آموخته اید؟ می‌توانید از آنها به عنوان پاوربانک هم استفاده کنید اما ساخت این پاوربانک بسیار ساده است و برای کسانی مناسب است که می‌خواهند خیلی زود و با کمترین هزینه صاحب پاوربانک شوند. کافی است واژه شارژر یا شارژر USB را در ساختنی جستجو کنید تا پروژه‌های مختلف برایتان نمایش داده شود.

قطعات موردنیاز: ۱– قطعات موردنیاز برای ساخت پاوربانک ۲- ماژول منبع تغذیه تقویت کننده استپ آپ (DC-DC 0.9-5 ولت به ۵ ولت ۶۰۰ میلی آمپر) ۳- هولدر باتری (به اندازه دو باتری قلمی‌یا هر تعداد باتری که استفاده می‌کنید) ۳- جعبه پروژه ضد آب با اندازه مناسب  ۴ – دو عدد باتری قلمی ۵ – سوئیچ (اختیاری) ۶ – ابزار موردنیاز ۷ – هویه و لحیم ۸ – مته و دریل ۹ – چسب حرارتی ۱۰ – پیچ گوشتی ۱۱ – کاتر

جعبه پروژه و قطعات را آماده کنید: ابتدا باید باتری‌ها را داخل هولدر قرار دهید و سپس هر دو را داخل جعبه پروژه بگذارید. سپس سایر قطعات را هم داخل جعبه جای دهید تا قبل از اتمام مراحل ساخت جای مناسب آنها را پیدا کرده باشید.

قطعات را لحیم کنید : حالا باید هنگام لحیم کردن حواستان به قطب‌ها باشد که البته لحیم کاری قطعات پاوربانک بسیار ساده است. فقط کافی است سر مثبت را به سر مثبت و سر منفی را به سر منفی لحیم کنید. فقط بخاطر داشته باشید که باید سوئیچ را بین یکی از دو سیمی‌که استفاده می‌کنید قرار دهید تا بتوانید پاوربانک را خاموش و روشن کنید. سپس باتری‌ها را در هولدر قرار دهید و کار تمام است.

الان موقع آن است که با استفاده از یک ولتاژسنج خروجی پاوربانک را اندازه بگیرید تا مشخص شود اتصالات را درست انجام داده اید یا خیر. اگر خروجی ولتاژ کمتر از ۵ ولت بود باید لحیم کاری و اتصالات را چک کنید تا مطمئن شوید که پاوربانک دست ساز شما آماده است.

البته فراموش نشود که شما شاید نتوانید برخی از گوشی‌ها را با این پاوربانک شارژ کنید ! این بدان معنا نیست که پاور بانک شما کار نمی کند اما با این پاوربانک می‌تواند هر گجتی که با ورودی ۵ ولتی کار می‌کند را شارژ کنید.

در پایان تصاویر مربوط به مراحل ساخت این گجت را طبق الگو در میهن پست برای شما به نمایش درآمده است که می توانید به هنگام ساخت پاوربانک دست ساز خود از آن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا