Mihanpostاقتصادیپیشنهاد سردبیر

راز ثروتمند شدن این ۵ زن خوش شانس را بدانید + عکس

راز ثروتمند شدن ۵ زن خوش شانسی که این روزها در قید حیاتند را می خواهیم در میهن پست برای شما آشکار کنیم ؟ اما قبل از آن لازم است بدانید که تاریخ گواه این است که زنان برای ثروتمند شدن همیشه شرایط سختی داشته‌اند. از قانون ارجح بودن مردان تا قوانین منع مالکیت زنان که همه و همه سبب محدود شدن شمار زنان سرمایه‌دار و بانفوذ در طول سال‌های متمادی شده است.

راز ثروتمند شدن در میان پولدارترین زنان جهان اگر چه چندان هم عجیب و غریب نیست اما لازم است بدانید که تعداد اندکی زنان که در گذشته سرمایه‌ی زیادی به دست می‌آوردند، در اصل آن را از مردان خانواده‌شان به ارث برده بودند. در این پست نیز می‌خواهیم ۵ زن بانفوذ و ثروتمند حال حاضر دنیا را به شما معرفی کنیم که تمامی آنها زنان موفق دوران خود هستند که البته بعضی ها نیر آن ها را خوش شانس ترین زنان معرفی می کنند چرا که گاهی این ثروت های هنگفت به بیشتر این زنان پولدار به ارث رسیده است.

بنابراین بارها در رسانه ها فهرستی از افراد ثروتمند تاریخ منتشر شده است اما در میان آن افراد نام هیچ زنی به چشم نمی‌خورد! که البته تهیه این فهرست نیز کار چندان راحتی نیست چرا که جمع‌آوری اطلاعات در مورد اموال شخصی افراد در مناطق و دوران‌های متفاوت مسلما کار دشواری است.در ادامه برای معرفی زنان ثروتمندحال حاضر جهان با مهین پست همراه شوید.

سوزان کلاتن Susanne Klatten متولد ۱۹۶۲ میلادی با ملیتی آلمان : سوزان کلاتن که ثروتمندترین زن آلمان است، بیشتر دارایی ۱۷.۴ میلیارد دلاری خود را از یکی از سودآورترین برندهای کشور به نام بی‌ام‌و (BMW) به دست آورده است. کلاتن ۱۲.۶ درصد از سهام این اتومبیل‌سازی لوکس را از پدرش، هربت کوانت (Herbert Quandt)، به ارث برد.

سوزان کلاتن Susanne Klatten از زنان ثروتمند آلمان
سوزان کلاتن Susanne Klatten از زنان ثروتمند آلمان

البته فراموش نشود که کلاتن در کسب و کارهای مختلفی سرمایه‌گذاری کرد؛ از شرکت‌های دارویی ( او مالک Altana AG است که در سال حدود ۲ میلیارد دلار فروش دارد) تا کسب و کارهایی در تکنولوژی آب و نیروی بادی. سوزان به همراه مادر مرحومش یوهانا کوانت (Johanna Quandt) و برادرش استفان (Stefan)، در سال ۲۰۱۳ برای کمک جنجالی ۱ میلیون دلاری به جشن صدراعظم، آنجلا مرکل، مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

شارلین دی کاروالیو  هاینکن Charlene de carvalho-Heineken متولد سال ۱۹۵۴ میلادی با ملیتی هلندی : زمانی که دی کاروالیو کنترل کسب و کار عظیم پدرش را به ارث برد، یک زن خانه‌دار ۴۷ ساله با ۵ فرزند بود.وی پس از مرگ پدرش درسال ۲۰۰۲، ۲۵ درصد از سهام جهانی هاینکن (Hieneken) را به ارث برد.

شارلین دی کاروالیو هاینکن از زنان ثروتمند هلند
شارلین دی کاروالیو هاینکن از زنان ثروتمند هلند

جالب است بدانید که وی بدون داشتن هیچ گونه تحصیلا ت آکادمیک در کسب و کار، مجبور به اداره‌ی تشکیلاتی عظیم شد. با نظارت وی و از زمان حضور او، شرکت توانست است از طریق فروش محصولات هاینکن، ۳۰ میلیارد دلار جمع‌آوری کند. البته در حال حاضر مدیر عامل هاینکن ژان فرانکو فان بوکسیمر(Jean-Francois van Boxmeer ) است.

یانگ هوییان Yung Huiyan متولد سال ۱۹۸۱ میلادی با ملیتی چینی : در حالی که بسیاری از مردم در سال ۲۰۰۷ از رکود اقتصادی ضربه‌ی سختی خوردند، یانگ مانند تعداد معدودی از افراد از این امر مستثنی بود. این وارث چینی با ثروت ۱۶.۲ میلیارد دلاری که از پدرش یانگ گوکیانگ (Yang Guoqiang)، بنیانگذار شرکت کانتری گاردن، به ارث برده است.

یانگ هوییان Yung Huiyan از زنان ثروتمند چین
یانگ هوییان Yung Huiyan از زنان ثروتمند چین

به دنبال بحران مالی، ارزش خاص ثروت او هم نزول کرد. او در حال حاضر ثروتی به ارزش ۵.۲ میلیارد دلار دارد. هوییان از زمانی که یک نوجوان بود، در کسب و کار خانوادگی مشارکت داشت و بنا به گزارش‌‌ها با پدرش در جلسات شرکت حضور داشته است. او در حال حاضر نایب رئیس هیئت مدیره تشکیلات است و به افزایش فروش ۴۱۰ میلیون دلاری سهام جدید در سال ۲۰۱۴ کمک کرد.

انی کاکس چمبرز Anne Cox Chambers متولد سال ۱۹۱۹ با ملیتی آمریکایی : کاکس چمبرز سفیر پیشین آمریکا در بلژیک بود و عنوان لژیون دونر فرانسه را در سال ۲۰۰۹ دریافت کرد که بالاترین نشان افتخار کشور فرانسه است، اما شهرتش به خاطر شرکت عظیم رسانه‌ای او است.

انی کاکس چمبرز از زنان ثروتمند آمریکا
انی کاکس چمبرز از زنان ثروتمند آمریکا

دارایی این زن ساکن جورجیا از سهم به ارث برده‌اش از شرکت انتشاراتی پدرش به نام کوکس اینترپرایزز است که مالک رسانه‌های خبری مانند آتلانتا جورنال کانستیتوشن (Atlanta Journal-Constitution) و پالم بیچ پست (Palm Beach Post) بود. اما بخش زیادی از درآمد وی از بخش ارتباطات از راه دور شرکت به‌ دست می‌آید که یکی از بزرگترین ارائه‌دهنده‌های تلویزیون کابلی در کشور است و به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت اینترپرایزز و رئیس روزنامه آتلانتا است. در نوامبر سال ۲۰۱۵ این بانوی ۹۶ ساله‌ از هیئت مدیره کناره‌گیری کرد و سهم خود را بین سه وارث خود تقسیم کرد که رقمی بالغ بر ۱۵.۳ میلیارد دلار است.

لیلیان بتن کورت از زنان ثروتمند فرانسه
لیلیان بتن کورت از زنان ثروتمند فرانسه

لیلیان بتن کورت Liliane Bettencourt متولد ۱۹۲۲ میلادی با ملیتی فرانسوی : اگر شما تا به حال از فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی یک لوسیون یا یکی از اقلام لوازم آرایش با مارک L`Oreal را خریداری کرده باشید، در واقع به دارایی‌های وارث این شرکت یعنی بتن کورت افزوده‌اید که در سال ۲۰۱۵ به ۴۰.۷ میلیارد دلار رسید.

او در حال حاضر یکی از سهامدارن این شرکت آرایشی و بهداشتی است که توسط پدرش در سال ۱۹۰۷ بنیانگذاری شد. زیر نظر این بانوی فرانسوی، L`oreal برندهای دیگری را نیز راه‌اندازی کرد مانند Lancome در سال ۱۹۶۴ و محصولات پرفروشی مانند عطر “Polo” توسط Ruiph Lauren در سال ۱۹۸۵ بوده است که البته بتن کورت که از بیماری مغزی رنج می‌برد و بیش از این در برنامه‌های روزمره‌ی شرکت مشارکت داده نشده است و نوه‌اش در سال ۲۰۱۲ در هیئت مدیره جایگزین وی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا