Mihanpostاقتصادیپیشنهاد سردبیر

پولدارترین آدم های دنیا از چه راهی به موفقیت های مالی دست پیدا کرده اند ؟

پولدارترین آدم های دنیا و این که از چه راهی به موفقیت های مالی دست پیدا کرده اند ؟ سوالی است احتمالی که به ذهن هر کسی می تواند خطور کند ؟ چرا که امروز در اتاق جهانی ارتباطات و فناوری عده ای از مردم دنیا در حالی دست به تکاپوی کاری و اقتصادی می زنند که رویایی میلیاردر شدن همیشه و هر روز به دهنشان خطور کرده تا شاید بتوانند روزی در لیست پولدارترین آدم های دنیا قرار بگیرند.

با این حال پولدارترین آدم های دنیا از راه های متفاوتی به موفقیت ها و ثروت های زیادی رسیده اند که در این میان این انبوهی از ثروت و پول دنیا تنها در تعدادی از کسب و کارهای انگشت شماری جمع شده است.

در این میان و برای رسیدن به ثروت راه‌ های متنوعی برای کسب درآمد در جهان وجود دارد. که در این میان روش‌ های ثروتمند شدن آن‌ قدر متنوع هستند که از ساخت وساز، فعالیت در بورس و بازارهای مالی و خرید و فروش املاک و مستغلات تا طراحی لباس، فروش مواد غذایی و اخیرا طراحی و توسعه‌ی اپلیکیشن‌ های کامپیوتری را شامل می‌شوند. اگرچه این راه‌ها بسیار زیاد و متنوع هستند، اما تنها برخی از آن ها می‌توانند افراد فوق ثروتمند را به جامعه‌ ی جهانی معرفی کنند.

پولدارترین آدم های دنیا

با این حال امسال نیز همچون سال های گذشته وب سایت فروچون لیستی از ثروتمندترین افراد جهان را منتشر کرده است که در آخرین آمار منتشر شده از این رسانه ، تعداد زیادی از افراد با زمینه‌ی کاری مدیریت سرمایه دیده می‌شوند. به نظر می‌رسد این روش کسب درآمد یکی از پول‌سازترین روش‌ها حال حاضر جهان باشد. افرادی که از این روش به ثروت رسیده‌اند، حدود ۱۴ درصد یعنی ۳۱۰ نفر از لیست ۲۲۰۸ نفری فورچون را به خود اختصاص داده‌اند.

با این حال آمار منتشر شده از پولدارترین آدم های دنیا نشان می‌دهد که در کشورهای متنوعی از برزیل تا اندونزی، میلیاردرهای فعال در بازارهای مالی در رتبه‌ی اول قرار دارند. از میان این افراد، ۲۴ نفر به تازگی به جمع میلیاردرها راه‌ یافته‌اند و دو نفر نیز از طریق سرمایه‌گذاری روی ارزهای رمزنگاری شده به ثروت رسیده‌اند.

صنعت مد و خرده‌ فروشی، دومین روش کسب ثروت در این لیست است. این صنایع ۱۱ درصد یعنی ۲۳۵ نفر از ثروتمندان جهان را به خود اختصاص داده‌اند. ۶ نفر از ۲۰ نفر برتر ثروتمندان جهان، به نوعی با این صنایع درگیر هستند. در این لیست می‌‌توان به صاحبان برندهای Zara، L’Oreal، LVMH و Walmart اشاره کرد. علاوه بر آن ها، باید به آمازون و صاحب میلیاردرش نیز اشاره کرد که با وجود فعالیت در زمینه‌ی تجارت الکترونیک، به نوعی با خرده‌فروشی در ارتباط است. شرکت‌های مشابه آمازون و صاحبان آنها نیز در میان این لیست به وفور دیده می‌شوند و حدود ۱۹ نفر از آنها به تازگی به لیست میلیاردرها اضافه شده‌اند.

مجموع ارزش دارایی‌های افراد در بخش مد و خرده‌فروشی حدود ۱.۲ تریلیون دلار است که ۱۳ درصد از مجموع دارایی‌های لیست فورچون یعنی ۹.۱ تریلیون دلار را به خود اختصاص داده است.

در رتبه‌ی بعدی لیست پولدارترین آدم های دنیا، فعالان صنعت مشاوره‌ی املاک قرار دارند. امپراطوری‌های این صنعت، ۲۲۰ میلیاردر این لیست را در اختیار دارند. چین با دارا بودن ۶۰ میلیاردر در رتبه‌ی اول ثروتمندان مشاور املاک قرار دارد. آمریکا با ۴۴ نفر در رتبه‌ی بعدی است که رئیس جمهور کنونی این کشور یعنی دونالد ترامپ هم با ثروت ۳.۱ میلیارد دلاری در میان این افراد حضور دارد.

لیست کامل کسب و کارهایی که پولدارترین آدم های دنیا با آن ها ثروتمند شده اند :

                 صنعت                                     تعداد میلیاردرها                   درصد
خدمات مالی و سرمایه‌گذاری۳۱۰۱۴٪
مد و خرده‌فروشی۲۳۵۱۱٪
مشاوره املاک۲۲۰۱۰٪‍
کارخانجات تولیدی۲۰۷۹٪
فناوری۲۰۵۹٪
گوناگون۱۹۴۹٪
صنایع غذایی۱۶۵۷٪
سلامت۱۳۴۶٪
انرژی۹۴۴٪
رسانه و سرگرمی۷۳۳٪

کارخانجات تولیدی در رتبه‌ی چهارم پو ل‌سازترین صنایع جهان قرار دارد. ۹ درصد از میلیاردرهای جهان یعنی ۲۰۷ نفر، در این صنایع فعالیت می‌کنند. آمار سال گذشته ۱۷۱ میلیاردر در این زمینه داشت و آمار کنونی، رشد بسیار مناسب را در این صنعت نشان می‌دهد. این رشد مناسب، صنایع فناوری را در رتبه‌ی پنجم قرار داده است. البته ۸ نفر از میلیاردرهای این صنعت در لیست ۲۰ فرود ثروتمند جهان قرار دارند و در صدر آنها، جف بزوس، موسس آمازون قرار دارد. صنعت فناوری، چهار میلیاردر زیر ۳۰ سال را نیز به لیست معرفی کرده است.

پولدارترین آدم های دنیا

در نهایت با بررسی آمار منتشر شده از پولدارترین آدم های دنیا، متوجه تنوع روش‌های کسب ثروت می‌شویم. البته باید این نکته را مدنظر داشت که بسیاری از ثروتمندان، با ترکیبی از روش‌های فوق به ثروت رسیده‌اند. نکته‌ی قابل توجه دیگر این که بسیاری از افراد حاضر در لیست (۳۳ درصد)، با بهره‌مندی از ژن خوب به ثروت رسیده‌اند. به بیان دیگر، آنها ثروت خود را به ارث برده‌اند. از میان افراد دیگر لیست که با زحمت خود به ثروت رسیده‌اند، یک نقطه‌ی مشترک بیش از همه به چشم می‌خورد: آنها کاری را انجام داده‌اند که عاشقش بوده‌اند.

منبع     fosbes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا