گوناگون

کادر قضایی شهرستان انار با کمبود نیروی انسانی روبرو است

81215767 5786239

ˈمحمود کیان آراˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با گذشت بیش از چهار سال از شهرستان شدن حوزه قضایی انار، این دادگاه به صورت دادگاه بخش و دارای دو کادر قضایی (رییس و دادرس) و حدود 20 پرسنل اداری است.

وی بیان کرد: سال گذشته دو هزار و 56 پرونده به دادگاه عمومی انار وارد و از این تعداد یکهزار و 826 پرونده مختومه شده است.

وی با اشاره به ورود یکهزار و 450 پرونده به شوراهای حل اختلاف شهرستان انار، اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف این شهرستان در سال گذشته یکهزار و 494 پرونده را مورد رسیدگی قرار داده اند و مختومه شده است.

رییس دادگاه عمومی شهرستان انار خاطرنشان کرد: بیشترین جرایم در این شهرستان مربوط به تصادفات، مواد مخدر و سپس جرایم مربوط به ملکی بوده و درخصوص دعاوی اولویت با دعاوی مالی و سپس دعاوی خانوادگی از جمله مطالبه مهریه، طلاق و مواردی از این قبیل است.

وی افزود: بدون شک انجام امر قضا به نوعی از تعریف شغل خارج و یک مسوولیت حکومتی در نظام اسلامی و دارای دشواری های خاص خود است.

وی گفت: امر قضا در زمینه فردی دارای یکسری شرایط فردی و خودسازی درونی خاص و همچنین محدودیت هایی است که اقتضائات این سمت و محدودیت های آن به خانواده و اطرافیان نیز سرایت دارد و بدون همراهی و همکاری خانواده نتیجه شیرین کار که اجرای عدالت و احقاق حق است، حاصل نخواهد شد.

کیان آرا تاکید کرد: توجه به آموزش، اطلاع رسانی و ارتقای سطح افکار عمومی می تواند نقش قابل توجهی در پیشگیری از وقوع جرایم داشته باشد.

وی گفت: بحث پیشگیری از جرایم به معنای اعم آن از وظایف خاص دستگاه قضایی نیست و نیاز به همراهی و همکاری سایر نهادها و دستگاه های مختلف دارد.

وی افزود: در دنیای امروز، آشنایی به مسایل حقوقی جزء نیازهای ضروری مردم به شمار می رود زیرا آشنایی مردم به این موارد موجب می شود آنها در انجام همه امور خود از جمله انجام معاملات، جوانب حقوقی را مد نظر داشته باشند یا در این رابطه با اهل فن و نظر مشورت کنند و از این طریق از بروز بسیاری از مشکلات یا وقوع جرایم جلوگیری کنند.

رییس دادگاه عمومی انار اظهار کرد: طبق اصل 156 به بعد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قوه قضاییه به عنوان یک قوه مستقل که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسوول تحقق بخشیدن به عدالت است، وظایف خاصی را بر عهده دارد که هفته قوه قضاییه زمان بسیار مناسبی برای ظهور و بروز فعالیت های دستگاه قضایی به شمار می رود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران آن شهید، عنوان کرد: از جمله ویژگی های برجسته شهید مظلوم آیت الله بهشتی می توان به استقامت و پافشاری او بر صراط مستقیم و راه حق، پایبندی به اهداف انقلاب و نظام و اجرای عدالت در جامعه اشاره کرد.ک/3

7440/8154

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا