گوناگون

کارخانه های آب شیرین کن از راههای گوناگون موجب اثرات منفی زیست محیطی در مناطق نزدیک می شوند

81215771 5786249

به گزارش خبرنگار ایرنا،ˈلیلا حسینیˈ روز چهارشنبه در همایش استفاده از آب شیرین کن ها که با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه آب هرمزگان برگزار شد، با اشاره به ضرورت استفاده از آب شیرین کن ها با توجه به شرایط اقلیمی کشور برای تامین آب ، اظهار داشت: با توجه به این ضرورت باید به منظور کاهش اثرات زیست محیطی ، دقت کافی در تعیین محل ساخت کارخانه های آب شیرین کن صورت گیرد.

وی استفاده از تکنولوژی های نوین برای تامین آب در مناطق دارای آب شور و لب شور را از ضروریات کشور عنوان کرد و افزود: امروز شرایط اقلیمی کشور و افزایش تقاضای آب شیرین در نقاط مختلف به ویژه مناطق جنوبی و مرکزی ایران، استفاده از آب شیرین کن ها به عنوان یک تکنولوژی نوین را به یک ضرورت مهم در تامین آب مطرح کرده است.

حسینی تاثیر در بالا بردن دمای آب ساحل، اشغال ساحل جهت نصب تاسیسات کارخانه بجای کاربریهای تفریحی و توریستی، اثرات منفی بر سفره های آب، آلودگی صوتی و برخی موارد دیگر را از مهمترین اثرات منفی زیست محیطی کارخانه های آب شیرین کن عنوان کرد.

یکم تا هفتم تیرماه به نام هفته صرفه جویی در مصرف آب نام گذاری شده است.

هرمزگان از جمله نقاطی است که به دلیل بیش از یک دهه خشکسالی با بحران کم آبی مواجه است و امروز استفاده از تکنولوژی آب شیرین کن یکی از راهکارهای مهم در تامین آب مناطق مختلف این استان است. ک/3

7198/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا