گوناگون

کارشناسان هواپیمایی کشور برای بررسی علت حادثه هوایی وارد زاهدان شدند

81159300 5686717

ˈحسن اعرابی مقدمˈ شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این گروه اعزامی از تهران هم اینک در محوطه باند فرودگاه زاهدان مشغول بررسی موضوع و علت وقوع اصل حادثه هستند همچنین در رابطه با نحوه جابجایی هواپیمای صدمه دیده در فرودگاه زاهدان تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد.

وی اظهار داشت: خلبان هواپیمای مشهد – زاهدان نیز برای ارائه گزارش کار از نحوه فرود اضطراری هواپیما تا فردا در زاهدان مستقر خواهد بود.

وی در تشریح این حادثه هوایی، گفت: ساعت 12 ظهر امروز به فرودگاه بین المللی زاهدان خبر دادند که چرخ سمت چپ عقب هواپیمای شرکت آسمان در مسیر مشهد – زاهدان برای فرود باز نمی شود.

وی ادامه داد: بعد از مدتی خلبان این هواپیما اعلام کرد وضعیت خراب است و خواستار فرود اضطراری شد و در این مدت نیروهای داخل هواپیما تلاش کردند چرخ مورد نظر را به صورت دستی باز کنند که در نهایت موفق نشدند.

مدیرکل فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: پس از ناموفق بودن تلاش های اولیه هواپیما حدود یک ساعت در آسمان زاهدان چرخید تا سوخت آن تخلیه کامل شود و در این فاصله تمام نیروهای امدادی از جمله اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی در باند فرودگاه زاهدان مستقر و آماده امداد و نجات شدند.

اعرابی افزود: خلبان هواپیمای فوکر 100 با 113 مسافر در نهایت اقدام به فرود اضطراری کرد و از نقطه تاچ دان (محلی که چرخ هواپیما به زمین نشست) حدود هزار و 500 متر را در مسیر باند پیمود و پس از انحراف در شانه خاکی باند متوقف شد.

وی با بیان اینکه حال تمام مسافران این پرواز خوب است، گفت: فقط تعدادی از مسافرها به علت عجله در خروج اضطراری از هواپیما با هم برخورد کردند و صدمات جزئی دیدند.

وی با بیان اینکه پس از حادثه ظهر امروز و تاکنون چند پرواز در فرودگاه زاهدان فرود آمده یا پرواز کرده است، افزود: به سبب وجود مانع در کنار باند، پروازها با احتیاط کامل و رعایت مضاعف نکات ایمنی انجام شد و تا ساعتی دیگر به طور کلی محوطه اطراف باند باز می شود.

مدیر کل فرودگاههای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جعبه سیاه هواپیما نیز در حال انتقال به تهران است و اثاثه و بار کلیه مسافران تخلیه و بدون هیچگونه کسری یا آسیب خاصی تحویل شده است.

اعرابی با اشاره به تسلط و تمرکز، آرامش و مهارت خلبان در فرود هواپیما باوجود نقص فنی و باز نشدن یک طرف از چرخهای عقب هواپیما، همچنین از تلاش عوامل باند فرودگاه زاهدان و اعضای ستاد مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان که از بروز سانحه بزرگتر جلوگیری کردند، تقدیر و تشکر کرد.

فرودگاه بین المللی زاهدان علاوه بر مسیرهای خارجی همه روزه چندین پرواز رفت و برگشت به شهرهای مهم ایران از جمله تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، چابهار، گرگان و سایر مقاصد دارد.

7307/2729

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا