گوناگون

کارگروه تخصصی توسعه روستایی در روستاهای مازندران با فوريت تشكيل شود

به گزارش خبرنگار مهر، عليرضا یونسی، شامگاه جمعه در سومين جشنواره انار اشرف در مجتمع گردشگري و تفريحي هوتو شهيد آباد بهشهر اظهار داشت: متاسفانه بسياري از توانمندي هاي روستاهاي مازندران ناديده گرفته مي شود و به نوعي هدر مي رود كه بايد با شناسايي آن در جهت تقويت آن تلاش كنيم.

وي افزود: برگزاري كارگروههاي توسعه روستايي و بررسي خاك، آب، امكانات و توانمنديها موجب مي شود كه برنامه ريزي مناسب در اين راستا انجام و توسغعه همه جانبه اتفاق بيفتد.

يونسي با بيان اينكه مازندران مهد مرغ و تخم مرغ محلي، سبزيجات و پرورش ماهي است كه اگر بدرستي براي اين مسائل در قالب تعاوني ها و شركتها برنامه ريزي شود منبع مناسب درآمدي و رونق اقتصادي براي منطقه است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران با بيان اينكه عدم مهار مناسب آبهاي سطحي از مشكلات زيرساختي مازندران است كه بايد در جهت رفع اين معضل تلاش همگاني انجام شود يادآور شد: متاسفانه تنها حدود 10 درصد آبهاي مازندران مهار مي شود كه با توجه به خشكسالي در منطقه بايد در جهت مهار مناسب آن كارهاي اساسي انجام شود.

يونسي يكي از اساسي ترين مشكل جامعه امروز ما اقتصاد، اشتغال و معيشت دانست و يادآور شد: بايد با فعال كردن اشتغال زايي در روستاها و ايجاد بازار فروش در شهرها در جهت رونق اقتصادي در شهر و روستا تلاش كنيم.

وي همچنين با تبريك به مناسبت هفته نيروي انتظامي گفت: نيروي انتظامي مازندران در طول سال گذشته رتبه اول كشوري را داشته است و شاخص هاي امنيتي مازندران به دليل فعاليت امنيتي مناسب اين سبزپوشان خدوم رشد قابل توجهي داشته است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران افزود: كاهش سرقت هاي خرد و كلان، كاهش زورگيري ها، بهسازي و بازسازي مناطق آلوده و كاهش بسياري از ناهنجاير ها در گرو تلاش شبانه روزي نيروي انتظامي است كه قدردان اين نيرو و نيروهاي مسلح هستيم.

يونسي در ادامه سخنان خود، مازندران را مهد علویان دانست و با بیان این که نخستین حکومت علویان در مازندران شکل گرفته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مازندران زادگاه بسیاری از علما وفقهای دینی بوده لذا بايد فرهنگ ها و سنت هاي اين سرزمين علويان بدرستي به جامعه شناسانده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا