گوناگون

سومين جشنواره انار اشرف در بهشهر آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر سومین جشنواره انار اشرف و رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بهشهر شامگاه جمعه در آيين افتتاحيه اين جشنواره هدف از برگزاري اين جشنواره را شناساندن ميوه انار بعنوان ميوه ارگانيك كشور در استان و كشور یاد کرد.

علي اصغر باباكوهي اشرفي افزود: اين جشنواره با بهره گيري از تمام توان بومي و محلي منطقه برگزار شد و خوشبختانه با استقبال خوبي از سوي باغداران و  توليدكنندگان مواجه بوده است.

وي اظهار داشت: این جشنواره به مدت 5 روز از تاریخ 18 لغایت 22 مهر در محل مجتمع گردشگري هوتو محل برگزاري  جشنواره انار برگزار است.

باباكوهي با بيان اينكه با راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره علاوه بر برگزاری جشنواره انار در طول دو سال گذشته و امسال در سومين سال برگزاري اين جشنواره، برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و همچنین محصولات متعدد کشاورزی بهشهر برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا درآينده اين جشنواره بصورت ملي برگزار شود.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بهشهر و دبیر سومین جشنواره انار اشرف بيان داشت: سومین جشنواره انار اشرف با رویکردی فرهنگی، هنری و اقتصادی با همکاری شهرداری‌های بهشهر، خلیل‌شهر و رستمکلا، فرمانداري بهشهر و ادارات و سازمان‌هاي دولتي و تعاوني ها برگزار شد تا توانمندي هاي بهشهر در اين بخش به معرض ديد گذاشته شود.

وي گفت: علاوه بر برگزاري نمايشگاه و فروش محصولات، تلاش خویش را برای ایجاد یک فضای شادی و با نشاط در شهر و حمایت از تولیدکنندگان این میوه بهشتی به کار خواهيم گرفت و اميدواريم مسئولان نيز در اين راستا كمك كار ما باشند.

باباكوهي با اشاره به استقبال خوب مردم و سرمایه‌گذاران بومی و محلی از این جشنواره، اذعان داشت: حدود 35 غرفه از محصولات انار و مشتقات آن و صنایع بومی  در اين نمايشگاه برپا شده است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران نيز افزود: نهادينه شدن فرهنگ و ارزش هاي سنتي و بومي و محلي از جمله برنامه هاي اين اداره كل است كه در شهرستانهاي مختلف با رويكرد متفاوت انجام مي شود و خوشبختانه در بهشهر در طول سه سال برگزاري اين جشنواره، با فرهنگ سازي مناسب، فرهنگ بومي محلي و سنتي مازندران بدرستي به تصوير كشيده شده است.

حجت الاسلام عباسعلي ابراهيمي گفت: با توجه به برنامه هاي ضد فرهنگي دشمن و استكبار از طريق برنامه هاي ماهواره اي و فاصله انداختن در فرهنگ جامعه و افزايش فرهنگ غير خودي، اميدواريم برگزاري اين جشنواره ها راهي براي مقابله با برنامه هاي ضد فرهنگي دشمن باشد تا همچنان فرهنگ بومي و محلي در جامعه ماندگار و اسلام و ايراني در اوج فرهنگ باشد.

به گزارش مهر، اين جشنواره با حضور بي نظير هزاران بهشهري در منطقه گردشگري هوتو و با حضور معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران، فرماندار بهشهر و جمعي از مسئولان شهرستاني و استاني برگزار شد.

اجرای نمایش و موسیقی ، رادیو نمایشگاه، پرده‌برداری از سایت مجازی انار اشرف، پخت غذاهای محلی، نمایشگاه و فروشگاه انار و فرآورده‌های آن، نقاشی کودکان و تقدیر از غرفه‌‌های برتر از جمله برنامه هاي جانبي اين نمايشگاه است كه در طول 5 روز برگزاري اين جشنواره برگزار مي شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا