گوناگون

کار علمی کمی راجع به امام حسن مجتبی(ع) انجام شده است/ کنگره های امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) نیز برگزار شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئولان برگزاری کنگره بین المللی سبط النبی الاکبر امام حسن مجتبی(ع) با آیت الله محمد یزدی در قم دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله یزدی با سپاس از اقدامات مجمع جهانی اهل بیت(ع) در راستای معرفی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به جهانیان، بر تبیین سیره اجتماعی و سیاسی امام حسن مجتبی(ع) تأکید کرد.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری اقامه حکومت را یکی از اهداف معصومین دانست و گفت: امام حسن(ع) نیز به دنبال تأسیس حکومت بودند.

آیت الله یزدی درباره هدف امام مجتبی(ع) از تأسیس حکومت نیز توضیح داد: ایشان می خواستند با تأسیس حکومت، اسلام اصیل را حفظ کنند.

آیت الله یزدی همچنین همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) با نهادهای تحقیقاتی دیگر را خواستار شد و گفت: یکی از این مراکز، مؤسسه پیام امام هادی(ع) است که تحت مدیریت حجت الاسلام رفیعی پور تألیفات خوبی درباره ائمه اطهار(ع) دارد.

وی با اشاره به اینکه راجع به امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) هم کم کار شده است، از مجمع خواست تا کنگره های علمی درباره آنان را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در پایان از دبیرکل و مدیران مجمع جهانی اهل بیت(ع) دعوت کرد تا با حضور در جلسه هیأت رئیسه جامعه مدرسین، گزارش جامعی از فعالیت های گسترده مجمع به علماء و اساتید ارائه دهند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ترجمه و انتشار بخش هایی از کتاب “انسان 250 ساله” ـ از رهبر معظم انقلاب اسلامی ـ را به مسؤولین مجمع پیشنهاد کرد.

آیت الله اختری، دبیرکل مجمع در این دیدار ضمن اعلام اینکه مجمع در حال ترجمه “انسان 250 ساله” به زبانهای مختلف است اعلام آمادگی کرد که نسبت به ترجمه کتاب “محمد فی القرآن والقرآن فی محمد” اثر آیت الله یزدی اقدام کنند.

کتاب “انسان 250 ساله” که درباره مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه اطهار است یک فراتحلیلِ تاریخی محسوب می شود و نگاهی کل‌گرا به زندگی هریک از معصومین دارد؛ که با توجه به بستر تاریخی دوره مربوطه و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می‌کردند ارائه شده است. بنا بر محتوای این اثر ارزشمند، همه معصومان ـ از پیامبر تا امام حسن عسکری(ع) ـ در واقع مانند یک انسان بودند که وظیفه رهبری امت را با توجه به شرایط و اقتضائات گوناگون انجام دادند. بخش مهمی از این کتاب مربوط به دوران امام حسن مجتبی(ع) است.

كنگره سبط النبی به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و همکاری ستاد نماز جمعه تهران، دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، مؤسسه فرهنگی مذهبی حضرت قاسم بن الحسن(ع)، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعة المصطفی(ص) العالمیة، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سازمان اطلاعات و تحقیقات اسلامی، مركز رسیدگی به امور مساجد و مؤسسه فرهنگی هنری ابناء الرسول(ص) در روزهای اول و دوم تیر 1393 در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می‏ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا