گوناگون

کاهش آسیب‌های اجتماعی با گسترش اشتغال در زندان‌ها

مدیرکل زندان‌های استان قزوین با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی با گسترش اشتغال در زندان‌ها امکان‌پذیر خواهد بود، گفت: حرفه آموزی در زندان‌ها تنها با توجه جدی و برنامه ریزی اثر بخش امکان پذیر است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، حمیدرضافراست طلب مدیرکل زندان‌های استان قزوین در جریان بازدید ازمجتمع آموزشی زندان مرکزی با اعلام اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 2300 نفر از زندانیان در زندان‌های استان اشتغال بکار داشته‌اند، اظهارکرد: این تعداد از مددجویان در بخش‌های صنعت و خدمات صنعتی، صنایع دستی و تولیدی، صنایع ساختمانی و خدمات عمومی به‌صورت روزانه اشتغال بکار دارند.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین به فراوانی مشاغل ایجاد شده در زندان‌ها اشاره کرد و افزود: بیشترین فراوانی مددجویان شاغل در بخش صنعت و خدمات صنعتی، صنایع دستی، تولیدی و ساختمانی مربوط به زندان مرکزی، بخش کشاورزی و دامداری مربوط به اردوگاه کاردرمانی آراسنج و در بخش خدمات عمومی مربوط به زندان بوئین زهرا است.

وی با اشاره به فعالیت‌‎های حوزه حرفه آموزی خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از زندانیان استان در دوره‌های مختلف حرفه آموزی شرکت داشته و تاکنون بیش از 1500 گواهینامه شغلی از طرف سازمان فنی وحرفه‌ای و جهادکشاورزی استان برای آن‌ها صادر شده است.

فراست طلب متذکر شد: بخش زیادی از توسعه برنامه‌های شغلی و حرفه آموزی زندان‌ها با مشارکت بخش‌های خصوصی صورت گرفته و امیدوار هستیم این دسته از زندانیان بتوانند پس از آزادی با همکاری سایر بخش‌ها به شغل خود ادامه دهند.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین تأکید کرد: در صورت افزایش میزان جذب شغلی مددجویان، نه تنها شاهد بیکاری و تکرار جرم در این گروه آسیب پذیر نخواهیم بود، بلکه فرصت ایجاد آسیب و انحراف را از خانواده‌های آن‌ها نیز خواهیم گرفت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا