گوناگون

کاهش دغدغه اشتغال دانشجویان با مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: فراگرفتن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در راستای تقویت مهارت‌های عملی دانشجویان در کنار مباحث نظری و مبتنی بر نیاز جامعه، دغدغه اشتغال را در بین دانشجویان فارغ‌التحصیل کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستا‌ن‌وبلوچستان، محمد جهانتیغی در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه سیستان‌وبلوچستان در تالار فردوسی این دانشگاه اظهار کرد: اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی مستلزم مولفه‌های متعددی از جمله متناسب بودن مهارت‌های آنها با نیازهای بازار کار است و امروزه در تمامی سازمان‌ها و موسسات جهت شناسایی این مهارت‌ها از الگوی شایستگی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان متولی نظام آموزش مهارتی کشور در چند سال گذشته ارائه آموزش‌های مهارتی به دانشجویان و دانش‌آموختگان در دانشگاه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: بر اساس رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و مفاد سند راهبردی و موافقتنامه‌ای که با رئیس دانشگاه سیستان‌وبلوچستان به امضاء رسیده این سازمان توانایی آموزش دانشجویان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را در رشته‌های عمران، برق، الکترونیک و تأسیسات و در صورت لزوم سایر رشته‌های مورد نیاز دارد.

وی افزود: دانشجویان می‌توانند بر اساس مفاد این قرارداد همکاری در دوره‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت و دوره‌های تخصصی کارگاه‌های مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای و کارگاه‌های جوار دانشگاهی با استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی آموزش‌های مهارتی لازم را فراگیرند.

جهانتیغی اظهار کرد: این اداره کل توانایی لازم جهت حمایت و تجاری‌سازی و آزمایش ابداعات و اختراعات مخترعان، مبتکران و پژوهشگران دانشجو را دارا است.

وی در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: این اداره کل همچنین توانایی ارائه آموزش‌های مهارتی در کنار خوابگاه‌های دانشجویی به صورت گذرهای مهارتی و بسته‌های آموزشی کوتاه‌مدت را دارد که می‌تواند در کاهش دغدغه اشتغال و افزایش توانمندی دانشجویان در کنار فراگیری مباحث نظری نقشی بسزا ایفا کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا