Mihanpostاقتصادیبازاربانک هاطلا و ارز

کاهش ۱۱٫۵ درصدی دلار و ۳۰ درصدی قیمت سکه طی یکسال

به گزارش میهن پست – بانک مرکزی در گزارشی از کاهش ۳۰ درصدی قیمت فروش سکه و ۱۱٫۵ درصدی نرخ فروش دلار در بازار آزاد تهران طی یکسال منتهی به فروردین ماه امسال خبرداد.
به نقل از مهر، بانک مرکزی در گزارش وضعیت اقتصادی فروردین ماه، میانگین فروش سکه، ارز در بازار آزاد و آمار سفته و برات واخواست شده را منتشر کرد.

متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی( طرح قدیم و جدید) در بازار آزاد شهر تهران
در فروردین ماه  ۱۳۹۳ متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی در بازار آزاد شهر تهران با طرح قدیم به ۹۶۱ هزار و ۸۵۸ تومان و طرح جدید به ۹۶۵ هزار و ۴۴۲ تومان رسید که در مقایسه با ماه قبل هر کدام ۰٫۸ درصد و نسبت به ماه مشابه سال سال ۹۲ به ترتیب ۲۸٫۹ و ۲۹٫۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.
متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا و یک یورو ( اسکناس) در بازار آزاد شهر تهران
در فروردین ماه سال ۹۳ متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا و یک یورو در بازار آزاد شهر تهران به ترتیب ۳۰۹۹ تومان و ۴۲۷۶ تومان بود که نسبت به ماه قبل هر کدام ۲٫۴ درصد افزایش را به ثبت رسانده‌اند.
همچنین در مقایسه با ماه مشابه سال ۹۲، دلار ۱۱٫۵ درصد و یورو ۶٫۷ درصد کاهش داشته است.

آمار سفته و برات واخواست شده درشهر تهران
طبق آمار شعبه اخواست دادگستری استان تهران در فروردین ماه سال ۹۳ حدود ۰٫۵ هزار برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۳۷٫۴ میلیارد ریال در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص های تعداد و مبلغ سفته وبرات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۳۲٫۲ و ۱۰٫۶ رسید که در مقایسه با ماه قبل به ترتیب تعداد ۷۱٫۰ درصد و ۶۲٫۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۵٫۳ درصد و ۵۳٫۷ درصد کاهش داشته است.
شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در فروردین ماه سال ۹۳ به عدد ۳۳٫۰ رسید. عدد شاخص مذکور در فروردین ماه سال ۹۲ معادل ۶۷٫۳ بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا