گوناگون

کرمانشاه در فرآوری قیر طبیعی پیشرفتی نداشته است

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری جشنواره ملی قیر طبیعی در استان، اظهار کرد: استان کرمانشاه یکی از استان هایی است که به لحاظ وجود معادن قیرطبیعی از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار می باشد و بطور قطع برگزاری اینچنین جشنواره هایی ثأثیرات مهمی بر روی شناخت این ماده معدنی و مفید خواهد داشت.

رضا رحیمی گفت: در جشنواره ملی قیر طبیعی بسیاری از افرادی که در زمینه های مختلف از جمله فن آوری و فرآوری تخصص دارند حضور پیدا می کنند و امیدواریم با حضور این افراد یکی از خواسته ها که همانا فرآوری این ماده معدنی است، محقق شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به اینکه استان کرمانشاه در بحث فرآوری قیر طبیعی فناوری های پیشرفته ای ندارد، در این راستا باید در این حوزه کارهای علمی و تخصصی انجام دهیم تا منجر به تولید محصولات مختلف و بالا بردن ارزش افزوده این ماده ارزشمند شود.

رحیمی اظهار داشت: در واقع در این جشنواره باید به فکر تولید فن آوری، انتقال فناوری و تولید دانش فنی و در نهایت تجاری سازی ایده ها باشیم.

وی تصریح کرد: اگر به نحو احسن استخراج، اکتشاف، فرآوری و … بر روی ماده ارزشمند قیرطبیعی انجام شود مطمئنا به طور مستقیم و غیرمستقیم در اشتغالزایی استان موثر است.

وی مشارکت سرمایه داران، صاحبان فناوری و دانش فنی را در حوزه قیر طبیعی یک امر مهم و ضروری دانست و گفت: برگزاری این جشنواره توسط جهاددانشگاهی به عنوان دبیرخانه کانون هماهنگی دانش و صنعت قیر طبیعی یک کار بسیار ارزشمند محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه خام فروشی قیر طبیعی هیچ نفعی برای استان ندارد، گفت: امیدواریم افراد صاحب دانش به خصوص در حوزه شیمی، مهندسی نفت و مهندسی مکانیک و کسانی که به طور تخصصی در حوزه صنعت و معدن فعالیت دارند در این جشنواره حضور پیدا کنند و راهکارها و مشاوره های علمی ارائه دهند، چرا که استان در زمینه شیمی یکی از قطب های کشور است.

جشنواره ملی قیرطبیعی 25 اردیبهشت توسط جهاد دانشگاهی کرمانشاه برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا