گوناگون

کشاورزان پنج درصد حق بیمه صندوق اجتماعی را پرداخت می کنند

81153351 5676223

ˈعلیرضا رنجبر ضرابیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز به کار دولت یازدهم، صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان فعالیت خود را با قوت بیشتری از سر گرفته است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح تمامی روستاییان، عشایر و کشاورزان استان همدان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: با رویکرد جدی دولت در این زمینه، تمامی اقشار جامعه تا پایان کار دولت تدبیر و امید زیر پوشش بیمه قرار می گیرند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: افزود: چنانچه بیمه شده در اثر حادثه ناشی از کار و با توجه به بی اثر بودن معالجات و تایید کمیسیون های پزشکی صندوق، از کار افتاده کلی شناخته شود بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه می تواند تا پایان عمر، مستمری ماهانه دریافت کند و پس از فوت شخص نیز بازماندگان می توانند از مزایای مستمری ماهانه استفاده کنند.

رنجبرضرابی ادامه داد: هر روستایی که پس از بیمه شدن بر اثر حادثه ای غیر از حوادث ناشی از کار، قادر به انجام کار نباشد و از کارافتادگی وی به تایید صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان برسد چنانچه حداقل یکسال از شروع بیمه شدن وی گذشته باشد و به شرط آن که فرد حق بیمه 90 روز قبل از شروع بیماری یا وقوع حادثه را پرداخت کرده باشد می تواند از مزایای مستمری از کارافتادگی استفاده کند.

وی بیان کرد: افراد تحت تکفل بیمه شده که در اثر حادثه ناشی از کار فوت کرده باشند نیز با هر میزان سابقه بیمه مشمول مستمری بازماندگان می شوند و افرادی که در اثر بیماری یا حادثه غیر کاری فوت شوند به شرط داشتن حداقل یکسال سابقه بیمه طبق مقررات صندوق، مشمول دریافت مستمری توسط بازماندگان می شوند.

وی همچنین تصریح کرد: فرصت بسیار مناسبی برای حمایت از کشاورزان، روستاییان و عشایر فراهم است که باید از آن بهره برداری بهینه شود.

وی بر اهمیت ترغیب و تشویق کشاورزان و همچنین اطلاع رسانی مناسب به آنان برای بهره گیری از این فرصت تاکید کرد.

استان همدان دارای 142 هزار بهره بردار کشاورزی در زمینه های مختلف زراعت، باغبانی و امور دام است که تاکنون چهار هزار و 300 نفر آنان هویت دار و شناسنامه دار شدند.

7521/576

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا