گوناگون

کشاورزی خوزستان با کم آبی مواجه شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید شکر خدا موسوی پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی با تولید کنندگان برنج در خوزستان عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که گریبان گیر بخش کشاورزی استان شده این است که متولیان این بخش در مواقع لزوم مشکلات خود را مطرح نمی کنند.

وی افزود: متولیان بخش کشاورزی در خوزستان شهامت بیان مشکلات خود و یا دیدار با وزیران مربوطه را ندارند به همین دلیل بسیاری از مشکلات این بخش مطرح نمی شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، قوت غالب جامعه امروز محصول برنج است، اظهار کرد: کشاورزان خوزستانی به آب و زمین مرغوب نیاز دارند تا با افزایش درآمد این قشر مظلوم جامعه شاهد رشد و آبادانی در روستاها باشیم.

موسوی با اشاره به اینکه در این زمان کشاورزی در استان به صورت سنتی انجام می شود، تصریح کرد: متاسفانه بخش کشاورزی در استان از لحاظ علمی به نقطه مطلوبی نرسیده و کماکان نیازمند کمک های دولتی است.

وی با اشاره به لزوم تشکیل یک اتاق فکر در راستای حل مشکلات برنج کاران خوزستانی گفت: مشکل کشاورزان در بخش آب بسیار جدی است. متاسفانه 14 میلیارد متر مکعب آب کارون در خلیج فارس ریخته می شود در حالیکه کشاورزان خوزستانی مجبور هستند با پرداخت هزینه های فراوان آب را با استفاده از موتور پمپ بر سر زمین های خود ببرند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از دلایل عدم پیشرفت استان خوزستان وجود برخی افراد منفعت طلب است که باید به این مسئله رسیدگی شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا