گوناگون

کشت زعفران در 10 هکتار از اراضی کشاورزی

مسئول بسیج سازندگی شهرستان ملایر اظهارکرد: برای نخستین بار حدود 10 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تحت کشت زعفران قرار گرفت.

سرهنگ ” حاتم زندی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، در این رابطه افزود: در راستای اجرای برنامه‌های “اقتصاد مقاومتی” و تحقق تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری، ‌برای نخستین بار حدود 10 هکتار از اراضی بخش‌های مرکزی، سامن و جوکار به زیر کشت زعفران رفت.

وی ادامه داد: این طرح تولیدی در کارگروه اقتصادی بسیج سازندگی مطرح شد و مورد ارزیابی نخبگان اقتصادی و کارشناسان کشاورزی قرار گرفت و با توجه به بحران کم آبی در شهرستان و این‌که گیاه زعفران برای رشد به آب کمی نیاز دراد لذا طرح تصویب و اجرا شد.

زندی کل نیاز زعفران را در طول کشت دو نوبت آب دهی عنوان کرد و گفت: از کشت تا بازدهی و برداشت زعفران سه ماه به طول می‌انجامد و معمولاً در اواخر شهریور ماه این گیاه کشت شده و در پایان آذر ماه برداشت می‌گردد.

مسئول بسیج سازندگی ملایر با بیان اینکه پیاز زعفران جهت کشت از مشهد تهیه می‌شود، پیش بینی کرد: امسال در ملایر حدود 15 کیلوگرم زعفران برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور رونق اقتصادی و کمک به کشاورزان در امر تولید، بسیج سازندگی آموزش، راهنمایی و مشاوره در ابتدا و حین دوره با استفاده از کارشناسان مجرب و پرداخت تسهیلات به کشاورزان را بر عهده دارد.

زندی با بیان اینکه تاکنون 12 کشاورز برای دریافت وام کشت زعفران به بانک مهر اقتصاد معرفی شده‌اند، میزان مبلغ تسهیلات پرداختی را بین 15 تا 30 میلیون تومان عنوان کرد.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان ملایر یادآور شد: میزان برداشت محصول از پیاز زعفران از سال‌های دوم به بعد تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد و می‌تواند درآمدزایی خوبی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا