گوناگون

استاندار لرستان هشدار دارد: استان وارد یک بحران اجتماعی می‌شود

استاندار لرستان گفت: برای حل بحران بیکاری در استان نیازمند حمایت همه جانبه مسئولین ارشد کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، هوشنگ بازوند در شورای اشتغال و سرمایه‎گذاری استان، افزود: متاسفانه لرستان از بعد از ۲۵ سال همیشه رده ۲۶ تا ۳۱ نرخ بیکاری داشته است.

وی با بیان اینکه سرمایه‎گذاری‎های خوبی طی یکی دو سال اخیر در استان انجام شده، ادامه داد: متاسفانه این معضل در چند سال اخیر به اوج خود رسیده به نحوی که نرخ بیکاری در رنج سنی ۱۶ تا ۲۴ سال بسیار نگران کننده و در حد هشدار است و این استان دارد وارد یک بحران اجتماعی می‌شود. برای حل بحران بیکاری در لرستان نیازمند حمایت همه جانبه مسئولین ارشد کشور هستیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه اگرچه در شورای عالی اشتغال اعتباراتی تخصیص داده می‌شود اما بعداً مدیر عامل بانک‌ها این میزان اعتبار را به بهانه اینکه مصارف بیشتر از منابع است وتو می‌کنند، اضافه کرد: البته زمانی که منابع با مصارف همخوانی نداشته باشند مشکلاتی ایجاد می‌شود.

بازوند با بیان اینکه درخواست می‌شود این مهم در شورای عالی اشتغال مطرح و این قید برداشته شود، اضافه کرد: تنها یک سال از برنامه پنجم باقی مانده و باید در این فرصت اندک دستگاه‎های اجرایی دیدگاه‎های خود را برای برنامه ششم ارائه دهند.

وی با اذعان به اینکه باید در استان‎هایی که نرخ بیکاری بالایی دارند راهکارهایی ارائه شود، یادآور شد: برای برون رفت از این معضل که بیشتر استان‎های زاگرس نشین هستند تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود چرا که این استان‌ها از ارز ۷ تومانی و ۱۳۰ تومانی بی‌بهره بوده‎اند حتی در طی ۸ سال گذشته که ۷۲۰ میلیارد تومان نفت فروخته شده ریالی از آن در لرستان سرمایه‎گذاری نشده است.

مهندس بازوند خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‎ریزی شود که در برنامه ششم با معضلی به نام بیکاری در این استان‌ها مواجه نباشیم و این مهم برطرف شده باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا