Mihanpostاقتصادیپیشنهاد سردبیر

کشف بزرگترین الماس قرن، توسط یک شرکت کانادایی در آفریقای جنوبی + عکس

میهن پست – در دوران‌های مختلف، معیار ثروت و قدرت اغلب با مالکیت برخی از ارزشمندترین و بهترین الماس‌ها، سنگ‌های قیمتی و فلزات گران بها سنجیده شده است. بسیاری از الماس‌های بزرگ و نفیس جهان شهرت خود را به واسطه زیبایی طبیعی و افراد مشهوری که آنها را در اختیار داشته‌اند، کسب کرده‌ و مهمتر از همه این است که بیشتر این الماس ها در آفریقا کشف شده اند.که در این میان، روزهای گذشته بود که شرکت اکتشاف الماس لوکارای کانادا اعلام کرد این شرکت در بوتسوانا در جنوب آفریقا الماسی به وزن ۱۱۱۱ قیراط کشف کرده که می تواند بزرگترین الماس دنیا لقب بگیرد.

این شرکت اکتشاف الماس لوکارای کانادا اعلام به رسانه کرد که این شرکت در پی مراحل اکتشاف خود در معدن بوتسوانا در جنوب آفریقا الماسی به وزن ۱۱۱۱ قیراط کشف کرده که می تواند دومین الماس بزرگ جهان و نیز بزرگترین الماس کشف شده در یکصد سال اخیر به شمار آید.

در این میان و به دنبال انتشار این خبر خوب و مسرت بخش برای این شرکت کانادایی، سهام و اوراق بهادار شرکت لوکارا در بورس ۳۲ درصد بالا رفته و ارزش افزوده این شرکت به رقمی بیش از ۱۵۰ میلیون دلار رسید.

رییس و مدیر اجرایی شرکت اوکارا که ویلیام لامب نام دارد در خصوص این اکتشاف به خبرنگاران گفته: شرکتش هنوز درباره زمان و روش فروش این الماس در بازار تصمیمی نگرفته و فعلا برنامه خاصی ندارد، چرا که هنوز کارشناسان قیمت این الماس را تخمین نزده اند،بنابراین شرکت لوکارای کانادا همچنین اعلام کرد: دو قطعه الماس سفید نیز به وزن های ۸۱۳ و ۳۷۴ قیراط که در دنیا نمونه آن نیز بسیار کمیاب است در جریان اکتشافات خود کشف کرده است.

جالب است بدانید که دیگر الماس های مشهور جهان از جمله، الماس ستاره هزاره – ۲۰۳٫۰۴ قیراط (۴۰٫۶۰۸ گرم) در کنگو، الماس صلیب سرخ – ۲۰۵٫۰۷ قیراط (۴۱٫۰۱۴ گرم) در معادن “کیمبرلی” آفریقای جنوبی، الماس جوبیلی – ۲۴۵٫۳۵ قیراط (۴۹٫۰۷۰ گرم) در معدن “جاگرزفونتین” آفریقای جنوبی، الماس روح گریسوگونو – ۳۱۲٫۲۴ قیراط (۶۲٫۴۴۸ گرم) در غرب آفریقای مرکزی،الماس بی نظیر (اینکامپربل) – ۴۰۷٫۴۸ قیراط (۸۱٫۴۹۶ گرم) در کنگو، الماس کالینان یک (الماس ستاره آفریقا) – ۵۳۰٫۲۰ قیراط (۱۰۶٫۰۴۰ گرم) در آفریقا و بالاخره الماس جوبیلی طلایی – ۵۴۵٫۶۷ قیراط (۱۰۹٫۱۳۴ گرم) نیز در معدن “پریمیر” همگی در این قاره فقیر آفریقای جنوبی کشف شده اند.

منبع:telegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا