Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

کشف جدید کاوشگر کنجکاوی بر روی سطح سیاره مریخ

کشف جدید کاوشگر کنجکاوی روی سطح مریخ یک شهاب سنگ عجیب از جنش فلز است . مریخ نورد کنجکاوی سالهاست که روی سیاره سرخ در حال تحقیق و بررسی است پیدا کردن این شهاب سنگ فلزی جدید ترین کشف آن است . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با مهین پست همراه باشید .

کاوشگر کنجکاوی در مجموعه تحقیقات و بررسی های خودش روی سطح سیاره مریخ حالا به کوه شارپ رسیده است . ناسا اعلام کرده که کنجکاوی در هنگام بالا رفتن از این کوه به یک شهاب سنگ با ظاهری عجیب برخورد کرده است . پس از ارسال عکس های دقیق از این شهاب سنگ دانشمندان ناسا متوجه شده اند جنس این شهاب سنگ از آهن و نیکل است .

جو اطراف سیاره مریخ بسیار نازک است و همچنین در اطراف این سیاره تعداد زیادی سیارک کوچک و بزرگ وجود دارند به همین دلیل روی سطح مریخ تعداد زیادی شهاب سنگ وجود دارد . اما ظاهر صاف و باد شده آن این شهاب سنگ را از بقیه متمایز کرده است .

دانشمندان ناسا این کشف جدید کاوشگر کنجکاوی را به دلیل ظاهر آن شهاب سنگ تخم مرغی نام گذاری کرده اند . آنها حدس می زنند این شهاب سنگ از هسته ساختار کمربند سیارکی جدا شده و پس از خارج شدن ازمیدان سیاره مشتری به سمت مریخ پرتاب شده است . اگر این حدس درست باشد دانشمندان می توانند تحقیقات خود را بر روی کمربند سیارکی بخشی از منظومه شمسی که تا کنون ناشناخته بوده را آغاز کنند .

کاوشگر کنجکاوی هم اکنون در اطراف کوه شارپ در سیاره مریخ در حال جستجو و بررسی است . ناسا اعلام کرده که احتمالا روزی در مریخ یک دریاچه بزرگ از آب مایع وجود داشته است . آنها امیدوارند با پیدا کردن شواهدی از وجود آب در این سیاره منطقه ای قابل سکونت در مریخ پیدا کنند .

با هم در میهن پست تصاویر کشف جدید کاوشگر کنجکاوی روی سطح مریخ را تماشا می کنیم.

 

منبع : sciencealert

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا