گوناگون

کشف 50 قبضه سلاح غیرمجاز در سمنان

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان از کشف تعداد 45 قبضه سلاح شکاری و 5 قبضه سلاح جنگی طی شش ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، علی اسلامی‌راد در جلسه کمیسیون نظارت بر سلاح و مهمات غیرمجاز استان، با اعلام این خبر اظهار کرد: در همین ارتباط 87 نفر افراد متخلف دستگیر و تحویل محاکم قضایی شده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این تعداد سلاح غیرمجاز به همراه این کشفیات تعداد 1963 تیر انواع فشنگ و مهمات، نیز کشف شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان با اشاره به تحرکات نظامی و امنیتی اطراف کشور خواستار توجه و تلاش بیشتر نیروهای امنیتی و انتظامی در ایجاد امنیت در سطح استان شده و سلاح غیرمجاز موجود در سطح کشور را یکی از تهدیدات بالقوه دانست.

اسلامی‌راد با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف در این استان، افزود: مرحله چهارم طرح مقابله با قاچاق سلاح و جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز هم اکنون در سطح کشور و به تبع آن در استان سمنان در حال اجراست. ضمن این‌که باید طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی شورای امنیت کشور (سال 93) سلاح‌های غیرمجاز در استان نیز جمع آوری شود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان با اشاره به ضرورت اجرای بهتر این طرح، فعال‌تر شدن کمیته‌های عملیات و اطلاعات جهت برنامه‌ریزی و کار کارشناسی در این خصوص را خواستار شد و گفت: باید از ظرفیت‌های بالای بسیج در این زمینه استفاده شود.

وی هم‌چنین ضمن تشکر از تلاش‌های معاونت اطلاعات سپاه استان در کشف موادمحترقه به حضور جدی اعضای کمیسیون در جلسات تاکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای مقابله با قاچاق سلاح و مهمات غیرمجاز بهره‌گیری شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا